#1 Skrevet September 14, 2011 Heihei! Har nå irritert meg lenge nok over denne tanknåla i bilen min! Når jeg kjører driver den å flytter på seg kontinuerlig etterhvert som jeg svinger. Vet at dette er noe som skal skje om jeg feks parkerer i en bakke eller liknende, men tviler på at det skal skje så fort som det gjør i min bil. Om jeg feks kjører i en rundkjøring, får jeg plutselig mye mer bensin, og omvendt i motsatte svinger. Skal det ikke være noe delay på dette? Merker forøvrig at når jeg fyller full tank så viser den rundt 70 liter, men når nåla er helt nederst på det røde feltet, har jeg 10-11 liter igjen. Noen forslag på om det er tankarmaturet eller måleren som er ødelagt? Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2011 Ingen som har noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2011 jeg tror det er målern din om tank måleren din er noe lik min så er det kun et potmeter og en flytende del... mao det gir stadig forskjellig signal slik du beskriver. Jeg gjetter forøvrig også at det raske utslaget du får kan komme av redusert motstand et sted i instrumentet ditt bar eå begynne å feilsøke/utelukke ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2011 Okei, liten update her: Har nå byttet måler, og denne måleren VET jeg fungerer. Fikk nå ordnet opp i ett av problemene, nemlig at måleren aldri viser full tank, det gjør den nå. Gjenstår selvfølgelig å se hvor lavt den går før tanken er tom Men plages ennå med at nåla flytter seg ved svinging, pådrag osv. Denne måleren jeg har byttet til har stått i delebilen min, og den har jeg selv kjørt, så jeg vet at den ikke vandret slik i delebilen. Er det flottøren i tanken som tøver da? Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2011 På C4 er flottør endel av måleren. Så om du byttet hele innsatsen fulgte den med. Det som ofte skjer er at i vippepunktet går det en tynn uisolert ledning mellom en slags glideplate ( variabel motstand). Denne slites, og ryker til slutt. Og gir vaklende tankmålinger når det henger i en tynn "tråd". Ofte og røket, og gir da kontakt ved gitte nivå.. Kan enkelt loddes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2011 Hei igjen! Tror vi blander litt her gutter, for jeg har bytter måleren i dashen Men det fiksa som sagt dette problemet med at dashmåleren viser 10 liter feil Men denne som ligger i tanken, hvor kommer jeg til den? Under baksetet, eller i bagasjerommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 4, 2011 ligger i bagasjerommet. Løft opp teppet som ligger mot bakseteryggen, så ser du et lokk. Under dette finner du et nytt lokk til selve tanken, dette er låst med en stål-ring. Løsnes greit med et bredt flattjern el. tilsv. Løsne kabler og banjo, og du kan løfte ut tankmåler som da sitter i lokket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2011 Ja, har sjekket dette litt på delebilen, veldig greit å kunne lære litt på disse vrakene, synd den skal kastet snart Blir nødt til å fikse dette snart tror jeg, for nå som jeg har fått ny måler i dashen, merker jeg at den flytter seg mye og ofte. Den gamle målere ble antagelig lei av å flytte på seg hele tiden, derfor den ble dårlig. Men to praktiske spørsmål rundt dette med måleren i tanken: - Den stålringen satt som noe jeg aldri før har sett! Hvertfall på delebilen. Er samtidig nervøs og skeptisk til å bryte for mye, spesielt siden det både er bensin og bensindamp i umiddelbar nærhet. Klarte ikke å løsne med et flatjern, dog på delebilen. Har ikke prøvd på min egen ennå. Noen andre gode tips til å få den løs? - Blir dette problemet borte etter at jeg har loddet denne ledningen? Har en slik måler liggende i garasjen, og har sett litt på oppbygningen. Her kan jeg klart se denne uisolerte ledningen, den er røket også på denne. Ser jo ut som en kurant loddejobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 5, 2011 Låseringen sitter bra ja.... Et solid flattjern eller meisel hammer! Bare og dra til, den kommer den :-) bare se sporet hvilken vei den går.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 10, 2011 Har nå hatt ute måleren i tanken. Det var ikke brudd på den uisolerte ledningen, sjekket overalt. Ingen andre ledninger med brudd heller. Noen andre tips til hva som kan skape slik jaging av nåla? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...