Bremser henger på såvidt foran, Audi 100 typ44

Anbefalte innlegg

fikk i fjor sommer et problem der bremsene foran satte seg på når motoren ble varm, så mye att man ikke kunne ta på felgen. fikk tips her om att hovedbremsesylinderen kunne være problemet(hadde sammenheng med varmt motorom), og det hjalp. men jeg la merke til idag att bremsene fremdeles henger littegrann på, ikke på langt nær så mye som før jeg bytta hovedbremsesylinderen, men de henger såvidt på. Bremseslanger er bytta begge foran. jeg driver å tenker litt på denne bomba, det dirrer en god del i pedalen når jeg bruker litt kraft på pedalen, men bremsene er jevne og fine og tar godt. Er versjonen med 2 stempla kaliper jeg har. ingen problem bak.

 

86 mod uten noe abs.

 

noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er tilstanden til bremsecaliperne? Høres nesten typisk ut som en caliper som ikke slipper opp, pga rust eller møkk. Overhaling eller bytting er veien å gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare noe så enkelt som trege glidebolter/føringsbolter. Dette vil resultere i at klossene alltid ligger inntil skiven og slites mer på utsiden enn på innsiden av skiven. Har opplevd det samme grunnet ødelagte mansjetter på glideboltene.

 

shop_items_catalog_image118732.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplene går helt fint på begge kaliperne, pakningene rundt er også helt fine. skiftet klosser forrige helg, og glideboltene går også helt fint. de henger på helt likt på begge sider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne litt til.

 

Kan akkumulatoren gjøre så bremsene henger på? som sagt, det er kun foran, såvidt det er, ikke mye, men nok til att det blir varmt ved kjøring uten å bruke bremsen.. henger ingenting bak. Stemplene i kaliper går lett, glideboltene går lett og det er nye bremseslanger foran.

 

Noen som har vært borti lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mastersylinderen som henger seg opp når den blir varm, overhal eller bytt den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er byttet i fjor pga att bremsene hang seg på når den ble varm, før jeg bytta den så hang bremsene på så bilen omtrent stoppa med blå skiver.

 

Nå henger de litt på, både kald og varm. det er lite, men allikevel så er det en uting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti at den hydrauliske bremsekraftforsterkeren på disse bilene svikter slik at trykket bygger seg opp og bremsene legger seg på. Byttet bremsekraftforsterker med en fra skroten og problemet var borte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, akkumulatoren har ingenting å si her. Det er bremsekraftforsterkeren, den kladden som sitter mellom hovedsylinderen og torpedoveggen og som har to rørtilkoblinger og en elektrisk kontakt som var synderen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, den ja. var det slik att det kun hang seg på foran på din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier at det dirrer litt i bremsepedalen når du trykker på litt... hadde det samme på en 100 C4; der var det bremseskivene som var ujevnt slitt (ujevn tykkelse). Pedalen ristet ved bremsing og det ble bare verre og verre inntil jeg byttet begge skivene foran.

 

La ikke merke til om bremsene hang på pga. dette, men kan ikke utelukke det.

 

Mer om dette i denne tråden.

 

 

Lykke til med å finne feilen.

 

 

Mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dirrer når jeg står rolig og trykker inn pedalen, ikke under bremsing på veien, så det er ikke noe kast i skivene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da tror jeg også at bremsekraftforsterkeren kan være synderen.

 

mvh mu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da får jeg prøve å få tak i en brukt, en ny koster oppunder 1000 dollar i USA : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om den er lik på C4 som på typ44? Det er mulig, men ikke sikkert, at jeg kan ha en liggende fra en C4. Hvis det stemmer er den til salgs...

 

 

mvh Mu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er lik på mange modeller i følge etka. Audi 100/200, A6/S6, S6 plus, V8 og 80/90. så den er nok lik da ja, på C3 og C4.

 

mye skal du ha for den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må gå ut i garasjen og sjekke om jeg finner den... Er mulig den er solgt tidligere, evt. at den på annen måte er forsvunnet.

 

Hva synes du om en pris på kr. 500 hvis jeg finner den?

 

 

mvh Mu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute i garasjen og funnet delen.

 

Har du et mobilnummer eller epost adresse jeg kan sende deg noen bilder av delen på? Send evt. PM.

 

Meg finner du på 45453058 hvis du vil ta en prat.

 

 

mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør kanskje sies at det muligens kan være lurt å sjekke litt mer angående hva som faktisk er feil før du kjøper en del som koster penger... Jeg vet ikke helt hvordan du skal gjøre dette, det er det andre som kan svare bedre enn meg på. Én ting du dog bør sjekke mener jeg er om du har en vakuum lekk i slangen til bremsekraftforsterkeren, denne må være tett (selv om jeg ikke skjønner helt hvordan en lekk her skulle få bremsene til å henge på).

 

Litt surt å gjøre noe som koster penger, tid og arbeid dersom det viser seg å ikke fungere.

 

 

mu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke vakuum, men hydraulisk. det går 2 bremserør, og en slange fra servovæskebeholderen.

 

den ser slik ut

 

Untitled-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auda, denne kan jeg ikke hjelpe deg med. Har kun en 'vanlig' bremsekraftforsterker som går på vakuum.

 

Synd det er slik, lykke til med jakten på annen del; burde vel ikke være umulig å få tak i brukt her på berget.

 

 

mvh mu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et lite spørsmål til.

 

Jeg ser bilextra selger hovedbremsesylinder til typ44, der det står bl.a

aluminium , diameter (mm) 23,81

for kjøretøy uten bremsekraftforsterker , for kjøretøy uten ABS

 

Uten bremsekfraftforsterker? hva er evt forskjellen på hovedbremsesylindrene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.