#1 Skrevet September 14, 2011 Som tittel sier så fusker bilen min på jevnt turtall. Bilen er en 1996 VW Passat 2.0i (115hk?). Når bilen sviver på tomgang sviver den kjempefint og når jeg drar på, går den som en kule. Men når jeg bare ligger å lunker på speeden bak andre biler feks eller bare cruiser på jevnt turtall så rykker den og fusker noe vilt, akkurat som om den sperrer elektronisk! Prøvde å koble av LMM og da dauet bilen helt så er nok ikke denne. Men kan jo selfølgelig være dårlig kontakt eller noe der. Men har noen andre forslag hva det kan være eller andre ting jeg kan sjekke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2011 Sjekk også tomgangsmotor, koble den fra og se om det blir bedre på mellomgass. (Kan gå litt høyt og rufsete på tomgang..) Renses enklest med 'carb cleaner', evt. bremserens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2011 Sjekk også tomgangsmotor, koble den fra og se om det blir bedre på mellomgass. (Kan gå litt høyt og rufsete på tomgang..) Renses enklest med 'carb cleaner', evt. bremserens. Hvor sitter denne da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2011 Motorlignende sak som sitter parallelt mellom innsug og lmm, litt på førersiden parallelt med toppen. Ellers kan vakuumfeil også få bilen til å oppføre seg sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2011 Takker for svar men bilen fungerer nå! Renset fordeler, stilte tenning på nytt og slettet feilmeldinger på bilen og så plutselig forsvant fusken. Det dukker opp igjen en feilmelding på halvgiveren på fordelern men bilen funker iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...