høydejustering original xenon

Anbefalte innlegg

Mamma kjører lik bil som oss, 3bg 4mo stv. begge bilene har originalt xenonlys. forskjellen er at lyset på bilen til mutter er betydelig høyere enn lysene på bilen som frøkna mi kjører.

begge bilene fikk "0" på eu-kontrollen.

Hvordan kan jeg justere høyden på lyset når jeg har xenon? de lyser veldig langt ned!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mamma kjører lik bil som oss, 3bg 4mo stv. begge bilene har originalt xenonlys. forskjellen er at lyset på bilen til mutter er betydelig høyere enn lysene på bilen som frøkna mi kjører.

begge bilene fikk "0" på eu-kontrollen.

Hvordan kan jeg justere høyden på lyset når jeg har xenon? de lyser veldig langt ned!

lysene dine går opp og ned når du starter bilen?nivåreguleringen er i orden liksom?

hvis den er det går det ann å justere de litt i toppen gjennom de store hullene i lampeholderen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den senket den som lysene er lavest på? fikk problem med min 3bg når jeg senka den. Lysene justerte seg ikke opp igjen etter start. Fikk koblet opp vag-com, å så at høydesensoren bak var utenfor sin verdi. fikk ordnet slik at sensoren var innenfor og problemet var borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lysene går ned, og opp igjen når jeg starter bilen.

ikke senket

Går det an å fininstille høyden på lysene med vag com??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lysene går ned, og opp igjen når jeg starter bilen.

ikke senket

Går det an å fininstille høyden på lysene med vag com??

nei, det går ikke

du må sette lysene i grunnmodus ved hjelp av vag-com (som per henrik linket til), og justere lysene på justeringskruen på selve lampen ved hjelp av apparat på bilverksted, og lagre innstillingene i vag-vom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den senket den som lysene er lavest på? fikk problem med min 3bg når jeg senka den. Lysene justerte seg ikke opp igjen etter start. Fikk koblet opp vag-com, å så at høydesensoren bak var utenfor sin verdi. fikk ordnet slik at sensoren var innenfor og problemet var borte :)

Så det er det som skjer.. Hehe.. Har problem med sensoren bak på min også plutselig. Leste ut feil på G76 som var sensoren. Så det er utenfor rekkevidde ja.

Og dette kan man grunninnstille i vag-com og alt er i orden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det går ikke

du må sette lysene i grunnmodus ved hjelp av vag-com (som per henrik linket til), og justere lysene på justeringskruen på selve lampen ved hjelp av apparat på bilverksted, og lagre innstillingene i vag-vom

da er det jo nesten like greit å sette den inn for justering av lyktene??

hvordan apparat kan det være som er så avansert, skal jo bare "justere lysene på justeringskruen" ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det jo nesten like greit å sette den inn for justering av lyktene??

hvordan apparat kan det være som er så avansert, skal jo bare "justere lysene på justeringskruen" ??

hvis ikke du setter lyktene i grunnmodusen så vil systemet prøve å justere dem tilbake til forrige posisjon, så det nytter ikke. du er nødt til å sette xenon i grunnmodus med diagnose-apparat som f.eks vag-com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må sette hovedlyktene i grunninnstilling ved hjelp av vag-com eller vas når du skal justere inn xenon lysene eller så ødelegger man mekanismen i hovedlyktene.Når man har sotte de i grunninnstilling så kan man justetre selve lykten og man bruker et helt vanlig lysjusteringsarmatur for å sjekke at man får riktig lysbilde.når dette er gjort avslutter man grunninnstillingen og mekanismen i lyktene adapterer de nye innstillingene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.