#1 Skrevet September 14, 2011 Mamma kjører lik bil som oss, 3bg 4mo stv. begge bilene har originalt xenonlys. forskjellen er at lyset på bilen til mutter er betydelig høyere enn lysene på bilen som frøkna mi kjører. begge bilene fikk "0" på eu-kontrollen. Hvordan kan jeg justere høyden på lyset når jeg har xenon? de lyser veldig langt ned! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2011 Mamma kjører lik bil som oss, 3bg 4mo stv. begge bilene har originalt xenonlys. forskjellen er at lyset på bilen til mutter er betydelig høyere enn lysene på bilen som frøkna mi kjører.begge bilene fikk "0" på eu-kontrollen. Hvordan kan jeg justere høyden på lyset når jeg har xenon? de lyser veldig langt ned! lysene dine går opp og ned når du starter bilen?nivåreguleringen er i orden liksom? hvis den er det går det ann å justere de litt i toppen gjennom de store hullene i lampeholderen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2011 hvis den er det går det ann å justere de litt i toppen gjennom de store hullene i lampeholderen Men man bør koble inn diagnose og kjøre en grunn-innstilling. http://dk.openobd.org/vw/passat_3b.htm#55 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2011 er den senket den som lysene er lavest på? fikk problem med min 3bg når jeg senka den. Lysene justerte seg ikke opp igjen etter start. Fikk koblet opp vag-com, å så at høydesensoren bak var utenfor sin verdi. fikk ordnet slik at sensoren var innenfor og problemet var borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2011 lysene går ned, og opp igjen når jeg starter bilen. ikke senket Går det an å fininstille høyden på lysene med vag com?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2011 lysene går ned, og opp igjen når jeg starter bilen. ikke senket Går det an å fininstille høyden på lysene med vag com?? nei, det går ikke du må sette lysene i grunnmodus ved hjelp av vag-com (som per henrik linket til), og justere lysene på justeringskruen på selve lampen ved hjelp av apparat på bilverksted, og lagre innstillingene i vag-vom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2011 er den senket den som lysene er lavest på? fikk problem med min 3bg når jeg senka den. Lysene justerte seg ikke opp igjen etter start. Fikk koblet opp vag-com, å så at høydesensoren bak var utenfor sin verdi. fikk ordnet slik at sensoren var innenfor og problemet var borte Så det er det som skjer.. Hehe.. Har problem med sensoren bak på min også plutselig. Leste ut feil på G76 som var sensoren. Så det er utenfor rekkevidde ja. Og dette kan man grunninnstille i vag-com og alt er i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2011 nei, det går ikkedu må sette lysene i grunnmodus ved hjelp av vag-com (som per henrik linket til), og justere lysene på justeringskruen på selve lampen ved hjelp av apparat på bilverksted, og lagre innstillingene i vag-vom da er det jo nesten like greit å sette den inn for justering av lyktene?? hvordan apparat kan det være som er så avansert, skal jo bare "justere lysene på justeringskruen" ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 15, 2011 da er det jo nesten like greit å sette den inn for justering av lyktene??hvordan apparat kan det være som er så avansert, skal jo bare "justere lysene på justeringskruen" ?? hvis ikke du setter lyktene i grunnmodusen så vil systemet prøve å justere dem tilbake til forrige posisjon, så det nytter ikke. du er nødt til å sette xenon i grunnmodus med diagnose-apparat som f.eks vag-com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 15, 2011 Du må sette hovedlyktene i grunninnstilling ved hjelp av vag-com eller vas når du skal justere inn xenon lysene eller så ødelegger man mekanismen i hovedlyktene.Når man har sotte de i grunninnstilling så kan man justetre selve lykten og man bruker et helt vanlig lysjusteringsarmatur for å sjekke at man får riktig lysbilde.når dette er gjort avslutter man grunninnstillingen og mekanismen i lyktene adapterer de nye innstillingene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...