Anbefalte innlegg

Når jeg gir på mye gass, og turboen begynner å lade for fullt på ca 4000rpm så er det ofte at det "lugger" Avogtil kan jeg dra den ut på 6000rpm uten problemer, men andre ganger er det mye lugging. Problemet kommer og går.

 

Var litt antydning når jeg kjøpte bilen, men nå i det siste har det egentlig bare blitt verre.

 

Jeg vet at ene katalystatoren er defekt. Innmaten har løsna. LMM har jeg ikke sjekka enda, heller ikke coil. Noen andre ting jeg bør gå over?

 

Jeg kjører orginalt ekososanlegg helt fra turbo og bak. Blir kanskje litt underdimensjonert om ene katalysatoren er tett, eller?

 

Turboen er en Turbonetics T04 som lader 1.3 bar.

 

Noen tips?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan kanskje være katalysatoren. En kamerat hadde en 90 Passat hvor innmaten hadde løsnet. Det som skjedde i hans bil var at innmaten la seg på tvers og ganske effektivt blokkerte eksosanlegget, slik at han mistet nesten all kraft i motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da prøver jeg og bytte ut kattene med to rake rør i steden for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil var også sånn, helt til jeg fikk renset LMM. Etter rens var den helt normal igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, mine tips er og lmm samt at du sjekker tenningsdelene dine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er akkurat maken. Som du beskriver går den bra til den begynner å lade på skikkelig. Jeg har rs2 turbo, 250kpa map og lader 1,5+. Fra 3500 og oppover er det som om jeg sleper en annen bil med brekket på. Slipper jeg fra full til 3/4 gass løsner det. Det buldrer i eksosen når jeg gir full gass igjen. Har sjekket og renset lmm, har garantert ikke no problem med katter ( bortsett fra at min driter under trappa hvis han er for lenge inne :o ) og ikkeno` motstand å snakke om i eksosen. Nye plugger hjalp ikke. Ingen lekkasjer. Prøvde å ta ut bypassen og blokkere hullene for å eliminere den og det ble ikke noe bedre. Mitt problem er konstant. Det er ingen feilkoder. Hva er mitt neste punkt å sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere med 3B motor,kan jo være at rotoren har sett sine beste dager da. (Skikkelige biler har forresten ikke fordeler : haha : )

 

EDIT: Kan jo også være rotor-lokket,coil-ledningen eller plugghetter som kan være gåen også. Høres ut som tenningsproblem......eller kanskje en sliten bensinpumpe ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ABY :)
Da hadde jeg samme problemet som du hadde !! Ta av "toppdekselet" der coilene er skrudd fast,sjekk alle ledninger som går inn på coilene,se at isolasjonen ikke er sprukket. Etter mange års bruk blir isolasjonen sprø og hard og knekker rett og slett av. Sjekk også plugghetter for rifter og skader,test de med multimeter også. Sjekk motstanden på de (de skal holde 5 Ohm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil var også sånn, helt til jeg fikk renset LMM. Etter rens var den helt normal igjen.

 

Koss rense du LMM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.