#1 Skrevet September 15, 2011 Hei! Jeg holder på å bygge om en Audi Coupe til en S2 og har begynnt å få det meste klart for dette.... Eneste punktet som står igjen er oppretting av venstre vange.. Denne har blitt kollisjonsskadet og har fått en knekk og en vanskelig vinkel. Spørsmålet er derfor følgende: Er det mulig å rette denne ved å dra den ut eller kan jeg liksågreit sette i gang å lete etter donorvange og sveise inn ny... Vil helst slippe å sveise inn ny, da dette ALLTID begynner å ruste......? Legger ved ett par bilder så en kan se skaden og vinkelen til vangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2011 Min søster hadde en Passat B2 som hun plantet i rævva på en Honda, så den fikk akkurat samme skaden i rammevangen. Den rettet jeg ut på bakgårdsmetoden, dvs. at jeg festet et tau i støtfangerfestet og bandt det rundt et tre, før jeg rygget full fart og dro den på plass på den måten. Kanskje ikke den mest anbefalte måten å gjøre det på, men det funket. Siden du skal bygge om til S2 bør du kanskje ty til litt mere ordentlige metoder, men poenget mitt er at ja, det går an å rette den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2011 Per: Hehe, ja hadde nå håpet det fantes noen triks for å gjøre dette ordentlig Er det noen som har noen prosedyrer som kan fungere eller er det vangebyttet som er eneste alternativ? :-) Mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2011 Du kjenner ingen som har en rette jig på et opprettingsverksted da ? Vil tro den skaden skal være mindre problemer med å rette ut med en skikkelig jig med lasermåling e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2011 Går fint an å rette ut den ja Om du skal bytte vangen må du uansett rette den ut først. Hydraulisk jekk eller jigg er vell å foretrekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2011 retta ut en audi 80 en gang å da bare kappa jeg ut en bit, strekte den også sveiste jeg inn igjen en ny forsterket bit:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2011 Per: Hehe, ja hadde nå håpet det fantes noen triks for å gjøre dette ordentlig Jada, men som jeg sa; det går faktisk an å rette den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...