#1 Skrevet September 15, 2011 (endret) Hei Har en 2005 R5 touareg som har problemer med å starte. Problemet begynte i vinter og har kjørt 15000 km siden feilen oppsto. Den må files i gang ca 30-40 sek før den starter og da går den normalt med litt nykking innimellom. Har først byttet den ene pumpen i tanken etter anmodning fra verkstedet men ikke noen forbedring. Har sist byttet tandempumpe da de målte at det ikke var trykk når den ikke ville starte. Ingen forbedring og det er heller ingen feilmelding på elektronikken. Har også gjort noen forbedringer på det elektriske anlegget etter diss melding fra Møller. Hvet ikke hva jeg skal gjøre da jeg nå venter på at jeg kansje må skifte både starter og batteri før vinteren setter inn. Bilen kan også finne på å starte helt normalt innimellom. Er det noen der ute som kan ha en formening om hvor jeg skal lete før jeg går av hengslene og lommeboken blir tom. Hilsen Fortvilet touareg eier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2011 Hva med glødeplugger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2011 Hadde samme problem med min nå i vinter,merket det spesielt når det var kaldere enn -10. Fant ut at det ene batteriet måtte byttes,byttet begge og hadde ikke noe problemer etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2011 Er det samme problem på sommeren? Om så trur eg ikkje det er glødeplugger. Desse er relativt lett startet når det er varmt, men seie når det er kaldt. Det kan være luft i diesel systemet. Når den starter lett igjen, er det da rett etter den har kjørt? Kan også være at diesel renner tilbake til tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2011 det er ikke noe system i når den starter eller ikke. kan stå i 1 time eller 2 døgn og den starter lett, og det kan også være helt motsatt. Det har blitt verre de siste måneder men den starter også lett innimellom. Har byttet glødeplugger før dette oppstå og da var det 3 stk som var defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2011 Og ingen feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2011 Og ingen feilkoder? Hei Har ingen feil koder så det virker som det er en mekanisk feil. Har du vært borti at det kan være oringer på dysene som kan være defekte ? De siste dagene har den startet med en gang 4 av 5 ganger. Hilsen Frank 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2011 Egr problemer på disse motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2011 Har blindet egr og rengjort vakumklokke med spjeld. Spjeldet står åpent når motor skal starte og har sett at den har full utslag ved stopp og går tilbake når motoren har stoppet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 19, 2011 Ingen feil koder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2011 Muligens ikke relevant da eg har tilsvarenede erfaring fra en Nissan Navara 2.5TDI. Den nekta plent å starte i ny og ne, og når den starta så var den kjempe lat første 0-2minutta. Dro knapt tom opp en lang bakke I dette tilfelle var det diesel kutt ventilen som hang i stengt eller delvis stengt tilstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 21, 2011 Muligens ikke relevant da eg har tilsvarenede erfaring fra en Nissan Navara 2.5TDI.Den nekta plent å starte i ny og ne, og når den starta så var den kjempe lat første 0-2minutta. Dro knapt tom opp en lang bakke I dette tilfelle var det diesel kutt ventilen som hang i stengt eller delvis stengt tilstand. Takk for info men den har ingen problemer når den starter kun at den kan gå litt ugjevnt på tomgang noen sekunder. Det kan komme en feil melding av og til når man filer som er ( headlamp range controll )men det kan vel ikke ha noe med at trykket på diesel forsvinner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 22, 2011 Ville målt diesel trykk når ein starter/prøver å starte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 22, 2011 Hva med glødeplugger? Hei Har skiftet glødeplugger før denne feilen oppsto. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 22, 2011 Hei Det er målt trykk fra tandempumpe når den ikke starter og fikk da melding om at pumpen var gåen. Skiftet pumpen men det er akkurat det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 24, 2011 Har du målt trykk igjen? Kan jo være den nye er deffekt også. Vært borti det. Evt andre ting på veien som gjere til at diesel ikkje kjem fram. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 3, 2011 heisan, ser dere seie det er to batterier. kor står dei? trur eg skal måle mine før vinteren slår inn, er vel svakhet med oringer på dyser op 2.0tdi veit ikkje koss det er på desse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 3, 2011 Jeg har ett under førersetet og ett under gulvet i bagasjerommet.. Ikke alle modeller som har to batterier. heisan, ser dere seie det er to batterier. kor står dei? trur eg skal måle mine før vinteren slår inn, er vel svakhet med oringer på dyser op 2.0tdi veit ikkje koss det er på desse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 3, 2011 då får eg til og leite:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 7, 2011 min slet i vinter (som var meget kald). Spytta ut svart eksos og trivdes dårlig første 5 minutter. Viste seg at 3 av fem glødeplugger var ødelagte og fungerte bra siden. Men, viktig å gløde. På BMW er det ofte "soft-start" på diesel som ikke tillater tenning før glødingen er ferdig. På min Touareg kunne man tenne direkte uten ferdig gløding noe kona gjorde, og dette har nok ikke vært bra for glødepluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 7, 2011 min starter sjølv når gløding er ferdi, hadd ebare ett batteri på min, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 8, 2011 Hvilken års modell har du? --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.016259,10.627903 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 8, 2011 min er 2005 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 8, 2011 Hmmm. Min er 06 og starter ikke automatisk. Jeg må vri om når ferdig glødet!!!! --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015264,10.626891 Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 8, 2011 eg bare vrir ein gang lett og slepper gjen så gløder den seg ferdi og så starter den, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...