#1 Skrevet Mars 31, 2005 Jeg har en 88 mod 90q, 2,3 10v. Bilen har kjøre-computer og cruise-kontroll. Fant ut at bensin-nåla kan justeres med en liten umbrako etter å ha kjørt tom for bensin.... (første uka etter anskaffelse av bilen..).. Måtte nappe ut en plast-plugg på "pinnen" under bensin-instrumentet for å bruke umbrakoen..(unbrako..??..). Så tok jeg ut instrumentene for å skifte noen pærer....og da ser jeg at hvis jeg bruker en tynnere skru-trekker (8-10 cm lang) inn i den nevnte pinnen, så kan jeg komme til et lite "potmeter" som ligger bakpå instrumentet..... Dette "potmeteret" har ledninger som går bort til kjøre-computeren i midten av instrumentene.... Noen som vet hva dette "potmeteret" er til...hva/hvordan man justerer osv...??? Skjønner jo at det er til noe med bensin/comp osv...men HVA...?? Alle tips mottas med takk.. Mvh JC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2005 Mener å huske at den justeringa er til "hvor langt du kan kjøre med den bensina som er igjen på tanken"(funksjon i kjøre comp)Hvis du skjønner hva jeg mener?? Med unbrakoen justerer du tankmåleren,skal justeres med en viss mengde bensin på tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2005 "hvor langt du kan kjøre med den bensina som er igjen på tanken"(funksjon i kjøre comp) Rekkevidde kalles det på godt norsk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2005 Ok,skjønner...takk for tipset... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...