JUSTERBAR bensin-nål og POTMETER bak der..??

Anbefalte innlegg

Jeg har en 88 mod 90q, 2,3 10v. Bilen har kjøre-computer og cruise-kontroll.

Fant ut at bensin-nåla kan justeres med en liten umbrako etter å ha kjørt tom for bensin.... : bh : (første uka etter anskaffelse av bilen..)..

Måtte nappe ut en plast-plugg på "pinnen" under bensin-instrumentet for å bruke umbrakoen..(unbrako..??..).

Så tok jeg ut instrumentene for å skifte noen pærer....og da ser jeg at hvis jeg bruker en tynnere skru-trekker (8-10 cm lang) inn i den nevnte pinnen, så kan jeg komme til et lite "potmeter" som ligger bakpå instrumentet.....

Dette "potmeteret" har ledninger som går bort til kjøre-computeren i midten av instrumentene....

Noen som vet hva dette "potmeteret" er til...hva/hvordan man justerer osv...???

Skjønner jo at det er til noe med bensin/comp osv...men HVA...??

Alle tips mottas med takk.. :D

Mvh

JC

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at den justeringa er til "hvor langt du kan kjøre med den bensina som er igjen på tanken"(funksjon i kjøre comp)Hvis du skjønner hva jeg mener??

Med unbrakoen justerer du tankmåleren,skal justeres med en viss mengde bensin på tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"hvor langt du kan kjøre med den bensina som er igjen på tanken"(funksjon i kjøre comp)

Rekkevidde kalles det på godt norsk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,skjønner...takk for tipset... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.