Anbefalte innlegg

Har liggende et Votex-ratt fra ca. 1990. Dette var noe man kunne få kjøpt gjennom VAG-forhandlere. Jeg har tenkte å sette rattet i min Audi 100, men navet som sitter på er til eldre Audi 80/Golf/Passat, så det passer ikke i min. Det er jo løst nav, men er det noen som vet om f.eks. rattnav fra Momo har samme "boltsirkel" der ratt festes til rattnav som Votex-rattet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Votex-rattet har samme boltsirkel som S-rattet, og et Nardi-ratt som var org ekstrautsyr i Cabrio, så er det ikke samme boltsirkel som Momo. Sirkelen er den samme som Luisi, Jamex, Dino og noen flere. Den store forskjellen er at på Momo-ratt så er boltene plassert (i forhold til en urskive) kl 12-2-4-6-8-10, mens på Luisi/Jamex/Dino så står de kl 1-3-5-7-9-11. Jeg bruker et Jamex nav sammen med et S-ratt i min bil. Jamex-nav fås hos Bema i Grimstad, Luisi nav hos Mekonomen. Noen nav er universale med doble boltsirkler, tror Luisi var det, men Jamex er ikke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.