#1 Skrevet Mars 31, 2005 Har liggende et Votex-ratt fra ca. 1990. Dette var noe man kunne få kjøpt gjennom VAG-forhandlere. Jeg har tenkte å sette rattet i min Audi 100, men navet som sitter på er til eldre Audi 80/Golf/Passat, så det passer ikke i min. Det er jo løst nav, men er det noen som vet om f.eks. rattnav fra Momo har samme "boltsirkel" der ratt festes til rattnav som Votex-rattet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2005 Hvis Votex-rattet har samme boltsirkel som S-rattet, og et Nardi-ratt som var org ekstrautsyr i Cabrio, så er det ikke samme boltsirkel som Momo. Sirkelen er den samme som Luisi, Jamex, Dino og noen flere. Den store forskjellen er at på Momo-ratt så er boltene plassert (i forhold til en urskive) kl 12-2-4-6-8-10, mens på Luisi/Jamex/Dino så står de kl 1-3-5-7-9-11. Jeg bruker et Jamex nav sammen med et S-ratt i min bil. Jamex-nav fås hos Bema i Grimstad, Luisi nav hos Mekonomen. Noen nav er universale med doble boltsirkler, tror Luisi var det, men Jamex er ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...