Anbefalte innlegg

sikkert nok av disse trådene, men lager en alikevel da jeg har noen spørsmål:)

skal montere en AAN motor i en audi 90q 20v :)

hva lammel kan jeg bruke sammen med 01a kassa:)? fra 3b?

hva servopumpe kan jeg bruke:)?

hvilken radiator?

takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 7A svinghjul (pga opplagring i svinghjul) og S2 lamell da jeg monterte min :) Gikk rett på 20V kassa :)

Flytta over servopumpa fra 7A motoren over på 3B motoren , sammen med braketten :)

Brukte standard 90 quattro radiator fra 10V , uten ekstra radiator uttak :)

Da jeg ikke benyttet denne.

Mvh Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei :) i den andre 90`n jeg har med s4 motor har jeg aan svinhjul og 01a kasse, men sitter sinterlammel der :) men noen som vet om 3b lammel går sammen med aan svinghjul og trykkplate:) må vel gjøre om på opplagringa som det er gjort i den andre 90`n jeg har:)

hvordan er det å bruke s4 servopumpa sammen med 90 tangstang? tror 7a pumpa mi er kaputt:p

standard 10v radiator ja :) skal vel gå an å få taki :)

takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg bruke 3b lammel sammen med aan svinghjul og trykkplate:)? skal vel snart igang med å montere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøve en lammel fra en aby motor, gikk rett på kassa :) kan jeg bruke den org aan lammelen da, sammen med aan svinghjul og trykkplate på org 20v kassa? må vel gjøre noe med opplagringa og detta der, er ikke helt inne i detta enda :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du skal bruke AAN clutch+svinghjul må du også ha shimset mellom motor og girkasse...pga dobbeltmassesvinghjulet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bare aby motorene som bruker den spacer platen :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er kanskje det?...er hvertfall det på min 2,7BIT...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt om ledningsnett og diverse er nå lagt inn i samletråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917

Nesten nederst under "putte slik motor i annen bil". Den første linken der er til denne tråden du nå leser.

Hvis noen andre vet om tråder som beskriver hvordan putte slik motor i annen bil, send meg en PM så oppdaterer jeg samletråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du står på Steinar :) skal prøve og oppdatere her når bilen er oppe og går :)

vet det sitter spacer plate på min aby motor, aan motor jeg har i den ene 90`n min sitter det ikke spacer plate :)

det elektriske regner jeg med skal gå greit å koble opp, da jeg har den andre bilen og se etter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan har folk gjort det med servo og bremsesystem med aan motor i 90q 20v:)? sitter vel akkumulator på 7a motor`n også :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det , og bremsetrykket drives jo av servopumpa på 7A :)

Brukte den orginale servopumpa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar Bård :) høres ut som det er håp da :) org 7a pumpa tror jeg er dårlig :)

er det stor forskjell på aan og 7a servopumpe :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det ikke på typebetegnelsesplata på pumpa hvor mange bar den pumper...mener det?

Brukte den pumpa som hørte til tannstanga den gangen jeg satt inn aan i en 90q 10v.

Tror aan-pumpa var på 120-130 bar, mens den originale var på ca 100.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nok stemme det Jon-C :) får se på det når jeg får samla alt sammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.