Kjølevesketemperatur sensor på Audi A4 2000 mod. ?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Fikk opp denne feilkoden;

16501 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too Low

P0117 - 35-10 - - - Intermittent

Og lurte på om noen har oversikt over hvor den sitter under pansret?

Mvh Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags motor har du?

Glemte å få det med på tråden, er en 1.8TQ, motorkode APU :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter i bakkant motor;) Mellom veggen til vannkassa og motor.. Ca 10-20cm nedover.. Litt kronglete å komme til iblant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter i bakkant motor;) Mellom veggen til vannkassa og motor.. Ca 10-20cm nedover.. Litt kronglete å komme til iblant

Tok meg en kjikk idag, men kunne ikke se den.. har lokalisert noe jeg trodde var den føleren, den står like bak motoren, ganske synlig, men vanskelig å få ut.. fikk høre tidligere fra et audi verksted at den skulle være mulig å se når man tok vekk dekselet til motoren, men der er det værtfall ingenting :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, da var det jo den jeg trodde det var :) takk for hjelpen mister! Den der er ikke lett å få ut, har prøvd allerede, sånn klipsmetode der man ikke ser en dritt hva man gjør :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å bruke en lang flat trekker til å vippe ut klipset "kontrollert" så det blir liggende rett ved siden av sensoren.. Deretter bruke ledning/stikkerhus til å dra ut sensoren. Når du skal ha den inn igjen setter du bare klipset inn fra den andre siden, enklere det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står nede i garasjen å prøve å få den løs nå, men skjønner ikke helt hvordan man får den jæla klipsen av :P

Og hvilken vei man må bevege skruhjernet for å få den løs! Ser så og si ingenting der nede, selv med lykt og diverse, for klipsen og alt er snudd inn mot veggen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem den siste tråden i, var enklere enn jeg trodde ;) takk for hjelpen Øyvind!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.