Anbefalte innlegg

Kameraten min driver å leter etter felger til sin svarte '98 A6 1.8T.

Pr. dags dato står det sportunderstell på den, det senker vel ca 20mm tenker jeg.

Vi har funnet en felg som ser bra ut, og jeg foreslår at han setter på 8x19 foran og 9.5x19 bak. Da med 235/35/19 dekk.

Vil dette gå bra uten noen modding av skjermer og sånn? Isåfall hvilken ET?

Disse felgene vi har funnet (TSW Kyalami)

kyalami_front.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Vet ikke med innpress osv, men jeg ville bare si at de felgene der er så utrolig tøff! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke 235 litt smalt på en 9,5" felg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Vet ikke med innpress osv, men jeg ville bare si at de felgene der er så utrolig tøff! :D

enig med det ja, drittøff i virkeligheten iallefall. Helt ny modell, og de kan visst ikke levere de før i slutten av mai:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke 235 litt smalt på en 9,5" felg?

nei, kjenner en som hadde 215 på 9x16 og det gikk fint det. "Litt" strekk blir det jo:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, kjenner en som hadde 215 på 9x16 og det gikk fint det. "Litt" strekk blir det jo:D

Okay ;)

Mener mine felger er 8,5 og jeg har 235. Det er bra med strekk på dem. Men jeg synes jo det er tøft med strekk da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg kjører med 9*19 på min med 235 dekk.. og eg tvila på de går så masse smalare dekk på dei.. er bra strekk i dekka!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det blir særlig fett uten mer senking med så flotte og store felger.. En kolega fikk på 18" RS6 felg på sin 2001 A6 med sportundestell på, og den ser ut som den står på stylter!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5" felg og 235 dekk er i grenseland av hva som en vil få på, men det går jo! Runar har jo bl.a. 225/30-20 på 9,5" felg... men de slet visst fælt med å legge de på :)

Uansett enig i det Øystein skriver om at du mååå senke mer for at det skal bil noe særlig bra. Er absolutt ikke noe pent med råå dim på felger på en høy bil... da synes jeg faktisk det ser bedre ut med mer moderat dim på hjula når bilen er såpass høy!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5" felg og 235 dekk er i grenseland av hva som en vil få på, men det går jo! Runar har jo bl.a. 225/30-20 på 9,5" felg... men de slet visst fælt med å legge de på :)

Uansett enig i det Øystein skriver om at du mååå senke mer for at det skal bil noe særlig bra. Er absolutt ikke noe pent med råå dim på felger på en høy bil... da synes jeg faktisk det ser bedre ut med mer moderat dim på hjula når bilen er såpass høy!

Hva er dette for noe ubekreftede og tvilsomme rykter da mon tro? :)

Nei det gikk fint på, men ekstremt viktig at de som legger på dekk vet hva de gjør ellers blir felgen din stygg før du får hjula på bilen, ikke så bra...

Tror nok 235/35 19 går greit på 9,5x19, men da ville jeg i hvertfall valgt et annet dekkmerke enn Falken FK451. Men med så strukket dekkside, så må bilen ned ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette for noe ubekreftede og tvilsomme rykter da mon tro? :)

Nei det gikk fint på, men ekstremt viktig at de som legger på dekk vet hva de gjør ellers blir felgen din stygg før du får hjula på bilen, ikke så bra...

Mener du sa det selv faktisk, men viss dette ikke stemmer så beklager jeg så mye da er det hukommelsen min som svikter :)

Gamlebilen min med org sportsunderstell og 2 delte 18" OZ Opera, og selv med såpass normal dim så ser det litt smårart ut når bilen er så høy... og med 9,5x19 ville det sett enda mye rarere ut:

2000%20Passat%202.8%20V6.jpg

Er jo også en annen tråd her på forumet hvor det har blitt montert 8,5x19" BBS CH på bil med sportsunderstell... og alle der er vell enige om at det som mangler på den ellers så rå bilen er mer senk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kameraten min driver å leter etter felger til sin svarte '98 A6 1.8T.

Pr. dags dato står det sportunderstell på den, det senker vel ca 20mm tenker jeg.

Vi har funnet en felg som ser bra ut, og jeg foreslår at han setter på 8x19 foran og 9.5x19 bak. Da med 235/35/19 dekk.

Vil dette gå bra uten noen modding av skjermer og sånn? Isåfall hvilken ET?

Disse felgene vi har funnet (TSW Kyalami)

kyalami_front.jpg

Jeg har 245/35/19 på 8" felg på min A4 med s-understell.

245 har jo litt mer sidevegg enn 235, dette gjør at det liksom "fyller ut" litt mer enn 235. Ser ikke så dumt ut som 235 ville gjort-

Dessuten er de MYE mer behagelig enn 235, mtp støtdemping. -Og det ser råere ut- Jeg ville ha vurdert det. I alle fall når felgen er så pass brei.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 245/35/19 på 8" felg på min A4 med s-understell.

245 har jo litt mer sidevegg enn 235, dette gjør at det liksom "fyller ut" litt mer enn 235. Ser ikke så dumt ut som 235 ville gjort-

Dessuten er de MYE mer behagelig enn 235, mtp støtdemping. -Og det ser råere ut- Jeg ville ha vurdert det. I alle fall når felgen er så pass brei.

mvh

245 på 8" felg er jo ALT for mye dekk... og ser jo alt annet enn rått ut :P Har selv 235 på 8,5" felg og det er også alt for bredt synes jeg, men som det har blitt nevnt tidligere i tråden så er det STOR forskjell på samme dim fra forskjellige produsenter, bl.a. er Falken kjent for å ha veldig smale dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du sa det selv faktisk, men viss dette ikke stemmer så beklager jeg så mye da er det hukommelsen min som svikter :)

Det stemmer at vi neppe ville fått fyllt luft i dekket hvis felgen hadde vært bredere, men utover det så gikk pålegginga veldig greit fordi han som la det på hadde erfaring og visste hvordan dette skulle gjøres... Så på en måte gikk det såvidt på, på en annen måte ikke... :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

245 på 8" felg er jo ALT for mye dekk... og ser jo alt annet enn rått ut :P Har selv 235 på 8,5" felg og det er også alt for bredt synes jeg, men som det har blitt nevnt tidligere i tråden så er det STOR forskjell på samme dim fra forskjellige produsenter, bl.a. er Falken kjent for å ha veldig smale dekk.

Dekka jeg hadde på før jeg satte på gsd3, var fk451 i 235.. PINGLETE.

245/35/19 ser litt mer seriøst ut. Du ser at de "tar tak" : smil :

Ikke mange millimetrene forskjell fra 235 da, men det vises.

Hadde jeg fått det til skulle jeg lagt ut bilde her....

Får ta det etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekka jeg hadde på før jeg satte på gsd3, var fk451 i 235.. PINGLETE.

245/35/19 ser litt mer seriøst ut. Du ser at de "tar tak" : smil :

Ikke mange millimetrene forskjell fra 235 da, men det vises.

Hadde jeg fått det til skulle jeg lagt ut bilde her....

Får ta det etterhvert.

Nå er falken litt spesielt siden dem har så runde kanter og ikke vil se så brei ut.

Men her kan du se hvordan 235/35-19 ser ut på 8 1/2 " felg.

Hadde gått for 235 foran og 255 bak

audi2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er falken litt spesielt siden dem har så runde kanter og ikke vil se så brei ut.

Men her kan du se hvordan 235/35-19 ser ut på 8 1/2 " felg.

Hadde gått for 235 foran og 255 bak

Ser bra ut. -Men jeg synes det er kult når de ser litt macho ut. De ser liksom litt mer funksjonabel ut.

Er enig med deg i 235 foran 255 bak. Viktig med skikkelig bredde baki stuffen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.