Anbefalte innlegg

Høyre kjørelys har hatt en tendens til å kutte ut, men det har hjulpet bare ved å skru av-på med lysbryteren.

Her om dagen merket jeg at det ble mye mer lillaskjær i lyset like før det kutta helt ut. Nå lyser det bare ett par sekunder før det blir helt mørkt på høyresida.

Er det pæra eller kan det være balasten som er årsak til at høstmørket kommer enda tidligere enn nødvendig? : klø :

98' A8 D2 med orginal Xenon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lillaskjæret tyder på at pære må skiftes ut, og det kan være derfor den også har problemer med å tenne. Hvis det er mulig å komme enkelt til på denne bilen, kan du forsøke å skifte om på pærene fra side til side, og se om problemet flytter seg. Da kan du finne ut om det er ballasten eller pæra som er problemet.

Hvis det er pærene anbefaler jeg at du skifter begge to slik at du får "likt" lys på begge sider. Bestill kvalitetspærer fra utlandet, så er ikke prisen så gal. Har selv kjøpt både Osram og Philips fra http://www.suvlights.com/ tidligere, vet andre på forumet også har bestilt derfra. Fine priser og rask levering!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode råd, Per Henrik. Takk skal du ha! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde det samme på RS4'en. Byttet ballasten så ble alt OK. Den begynte og kutte oftere og oftere, men var bare å skru av og på. Ny ballast og pærer på begge lyktene, så var alt OK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjangsene for lys øker ved å bytte både ballast og pære ja. ;)

Monterte høyre pære på venstre lykt og det resulterte i at jeg flyttet problemet fra høyre til venstre side. Det vil si at det var pære og ikke ballast som må byttes i mitt tilfelle.

Case closed. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.