#26 Skrevet Oktober 21, 2011 Hvilken diagnosekontakt har denne? 16-pins OBD2? Kan sikkert lese av feilkoder til deg en dag jeg da Knut Arne..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 21, 2011 Er vel 2 x 2 kontakt på denne, så du må da evt. ha overgang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 21, 2011 Hvilken diagnosekontakt har denne? 16-pins OBD2? Kan sikkert lese av feilkoder til deg en dag jeg da Knut Arne..! er dobbel kontakt på denne ja dessverre.en får vel få den inn på en sjekk på verksted over helga for å være på den sikre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 21, 2011 er dobbel kontakt på denne ja dessverre.en får vel få den inn på en sjekk på verksted over helga for å være på den sikre siden. Skal se om jeg finner igjen den.. Fant den ikke sist jeg hadde bruk for den, men kan sende deg mld på mandag om jeg finner den, så kan du jo stikke innom på tur hjem fra jobb ellerno? Blir på øra noen timer etter arbeidstid da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 21, 2011 Skal se om jeg finner igjen den.. Fant den ikke sist jeg hadde bruk for den, men kan sende deg mld på mandag om jeg finner den, så kan du jo stikke innom på tur hjem fra jobb ellerno? Blir på øra noen timer etter arbeidstid da.. hørest bra ut;)har bestillt me sjøl å men kjem ikke på nå daga enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 4, 2012 går fremdeles DÅRLIG.suzuki xl7'n til fadern går vesentlig bedre,sliter med å holde 80 i middels bratt motbakke både i 4. og 5. gir,virker som den holder igjen mer til mer gass jeg gir.ryker ikke i det hele tatt ved pådrag uansett hvor langt jeg drar den,men ryker svart når jeg står i fri og ruser den.hører turboen suse på lavt turtall men ikke ellers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 4, 2012 ingen unormal slakke i turbo og ingen lekkasjer på de grove slangene som har med turbon å gjøre heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 4, 2012 Har du kjørt med motoren i dårlig tilstand i et år? Da kan du ha fått flere spennende følgefeil som gjør det ennå værre å finne årsakene. Feks nedsotede dyser, tett katalysator og utslitte sylindre (hvis grov feiljuster trenning). Hva ble resultatet av feilkdeavlesningen? Har du begynnt å følge smørbrødlista i den første linken i samletråden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 4, 2012 den har gått "greit" en god stund nå men nå siste ukene har den begynt å bli skikkelig tam igjen.får ikke kontakt med bilen når jeg skal lese av feilkoder.skal av med kattene en dag nå og se på dem.har vel snart vært igjennom hele lista der nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Oktober 5, 2012 Er vel å overdrive at det er krise å kjøre med den sånn den er nå da,går jo reint og fint og ikke noe ulyder,drar greit på lavt turtall men virker som den holder igjen ved pådrag.tåler den ikke å kjøres sånn får en selge hele dritn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Oktober 10, 2012 jeg ville tatt en titt på sensordysa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Oktober 10, 2012 jeg ville tatt en titt på sensordysa. Et klokt og velkjent innspill, som det er supert at du nevnte. Av en eller annen grunn manglet punktet i universelle tips for feilretting av denne motoren men er nå lagt til http://forum.vacn.no/showthread.php?131997-Forklaring-av-problemer-med-2-5-tdi-R5-motor-og-universelle-tips-til-feilretting&p=1337171#post1337171 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Oktober 11, 2012 jeg ville tatt en titt på sensordysa. og den ligger hvor?kjenner foressten at bilen går greit så lenge jeg ikke gir bånn gass,men gir jeg full gass er det som om en kjenner at det holder igjen,så plutselig kan den komme og gå bedre igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Oktober 11, 2012 og den ligger hvor?kjenner foressten at bilen går greit så lenge jeg ikke gir bånn gass,men gir jeg full gass er det som om en kjenner at det holder igjen,så plutselig kan den komme og gå bedre igjen. Følg ledningen fra dyse 4 tilbake til kobling på torpedoveggen. Men siden det varierer ville jeg i hverftall forsikret meg om at remmene er riktig strammet og korrekt timet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Oktober 11, 2012 blir tatt diagnose neste ukie så får en evnt se på det mekaniske etter det,cattene skal iallefall ned for sjekk så fort som mulig.syns eksosen virker sabla varm når jeg holder hånda bak eksosen,samt at det er en merksnodig lukt av eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Oktober 13, 2012 Enig i at cattene må ned. Eller minner det meg litt om LMM problem jeg just hadde på min R5tdi. ..... Den nåleløftedysa er svindyr, så det kan lønne seg å låne fra noen andre for å teste. Du kan jo ohme den (80-110) men ofte er det periodisk feil på disse. Mener det skal komme opp i vcds uanett. kanskje steinar vet mer om dette. Iallefall er det jo enkelt å rengjøre LMM og tømme cattene. Kanskje det er alt som skal til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Oktober 13, 2012 Enig i at cattene må ned. Eller minner det meg litt om LMM problem jeg just hadde på min R5tdi. ..... Den nåleløftedysa er svindyr, så det kan lønne seg å låne fra noen andre for å teste. Du kan jo ohme den (80-110) men ofte er det periodisk feil på disse. Mener det skal komme opp i vcds uanett. kanskje steinar vet mer om dette. Iallefall er det jo enkelt å rengjøre LMM og tømme cattene. Kanskje det er alt som skal til. Periodisk brudd i sensordyse kan man være heldig å finne ut av hvis motstanden måles når den er varm, dvs stoppe bilen når den går dårlig og måle da. Flere målinger. Husker ikke helt om brudd i kretsen gir feilmelding. Tette katalysatorer gir ikke så ofte periodiske feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Oktober 16, 2012 Kjørt et par turer nå med/uten lmm kobla til å forskjellen med og uten er lik 0,bruker også mye drivstoff for tia,kjenner ikke turboen slå inn annet en av og til når den selv vil.får vel se noe på diagnosen på toradag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 16, 2012 Da kan du i hvertfall anta at LMM ikke fungerer. Du skal merke en klar forskjell med og ute dersom resten av motoren er i normal stand. Man kan selvfølgelig tenke seg at turbo er havarert, men slipper greit med luft forbi, da vil den kunne oppføre seg likt. Dog er det lite sannsynlig på disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Oktober 16, 2012 (endret) Da kan du i hvertfall anta at LMM ikke fungerer. Du skal merke en klar forskjell med og ute dersom resten av motoren er i normal stand. Man kan selvfølgelig tenke seg at turbo er havarert, men slipper greit med luft forbi, da vil den kunne oppføre seg likt. Dog er det lite sannsynlig på disse motorene. jepp,turboen sjekka jeg for en knapp måned siden og ingen unormal slakke i den eller lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...