#1 Skrevet September 17, 2011 Hei. Henta meg en S6 idag i Trondheim, og der var det litt forskjellige ting som ikke skal være der. Har allerede laget en tråd om fjuskingen så den uteblir her, men er et par andre ting. Ved kjøring så vibrerer bremsepedal, uavhengig om man bremser eller ikke. Varsellampe for brems blinker også i kjørecomputeren. Hva kan dette være? Ifølge selger så kom dette etter han skifta et bremserør, og han sa han hadde lufta systemet 2-3 ganger og vibreringen er der fortsatt. Bremsa ser ut til å fungere normalt uten noen svak b Er det noen "standard" feil der at airbaglampa lyser? Hvor skal en begynne å lete for å finne feil her? Kan det være brudd på en ledning? Isåfall er det noen "spesiell" ledning som blir slitt? Vet at dette er som å spørre om hvor langt et tau er, men om dette er et kjent problem på disse bilene? Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2011 Ville gått inn med Vagcom å prøvd å sletta feilkoder Airbag lampa har minne , så hvis den har vært utkoblet , så lyser den til feilkoden er sletta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2011 Ville gått inn med Vagcom å prøvd å sletta feilkoder Airbag lampa har minne , så hvis den har vært utkoblet , så lyser den til feilkoden er sletta Men vibreringa på bremsepedalen forsvinner nok ikke med vagcom:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2011 Kan være fyren ikke vet helt hvordan man lufter bremser? Suger luft rundt bremsekraftforsterkeren eller koppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2011 Men vibreringa på bremsepedalen forsvinner nok ikke med vagcom:p Helt sikker? Nei , tror du skjønner hva jeg svarte på Har ikke tenkt så mye på bremspedalen din , enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2011 Kan være fyren ikke vet helt hvordan man lufter bremser? Suger luft rundt bremsekraftforsterkeren eller koppen? Det kan godt være, tengte å etterlufte litt idag men det skar seg. Fruen ble sendt inn til St.olavs hospital så turen går til Trondheim iløpet av dagen:( Får se positivt på det, jeg får en langtur med S6.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 25, 2011 Bumper litt på denne jeg. Testa litt ang vibrasjonen på bremspedalen før jeg dro på jobb nå. Når jeg har foten på siden av pedalen så er det ingen vibrasjon, så fort man trykker den inn og får trykk på systemet vibrerer den. Varsellampa blinker i dashen (!) hele tiden, MEN abs bremsene fungerer fint. Skal ikke disse slutte å fungere så fort det er en bremsealarm registrert? Rakk ikke bytte bomba sist nå, men kan kanskje være den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2011 De gangene jeg har opplevd dette så har det vært kast i en eller flere av bremseskivene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 25, 2011 Jeg har akkurat samme utfordringa på min 96 S6 AAN. Har ikke fått tid til å se på dette ennå. Bremsene fungerer helt fint. Men pedalen vibrerer og varsellampe lyser. Skal prøve og se litt på det i romjulen. Si fra om du finner ut av det! Jeg gjør det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2011 Jeg har akkurat samme utfordringa på min 96 S6 AAN.Har ikke fått tid til å se på dette ennå. Bremsene fungerer helt fint. Men pedalen vibrerer og varsellampe lyser. Skal prøve og se litt på det i romjulen. Si fra om du finner ut av det! Jeg gjør det samme. Da regner jeg med du finner ut av det først:) Jeg er ikke hjemme før langt ut i Januar. Gi beskjed da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 27, 2011 Sjekk om 'bomba' funker riktig, (se http://www.sjmautotechnik.com) kan hende du har gåen returventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...