storkontroll på sotra, ble du stoppet ?

Anbefalte innlegg

De benyttet seg av nattåpent tydeligvis for å få mest mulig fisk på èn gang.

 

http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Klippet-24-skilter-i-storkontroll-2576724.html

 

IMG_0375.JPG

 

Rånebil

 

 

Mens inspektøren sjekker Toyotaen, tomme for tomme, tar eierne en sigarett.

 

Etter at Larsen har sjekket bilen på hiddensystemet til veivesenet kommer han tilbake.

 

- Okei gutter. Jeg tror denne bilen er senket, sier han.

 

Kleppe protesterer.

 

- Den er ikke det. Det er jo en TTE Toyota. Den skal være slik, sier han.

 

Nok et avvik

 

Larsen tviler. Han mistenker at fjærene er lakkert sort for å skjule at det er montert på senkesett. Hvis det er senkesett på biler, er fjærene røde.

 

- Nå må dere hoste opp dokumentasjon på felgene og senkesettet, for jeg kommer til å notere dette, sier Larsen.

 

- Det er så pirkete. Det er så vanvittig mye som er ulovlig i dette landet, sier Bergesen høyt.

 

Eieren og sjåføren får lov å kjøre av gårde, men med et avvikskjema i hanskerommet.

 

Larsen ser etter dem.

 

- Det er jo ikke vondt ment. Jeg vil jo ikke ødelegge kvelden deres

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er senkesett på biler, er fjærene røde.
: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærene på alle senkesett er altså røde.

Så om jeg blir stoppet slipper jeg unna med mitt senkesett som ikke står i vognkortet, fordi fjærene er BLÅ!?

Har jeg forstått det riktig?

 

Og hva er en "TTE Toyota"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blått er jo Hevesett, det vet jo alle lissom!!! :P

de grønne og gule er hitachi og dewalt sine.. doh..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå må det jo sies at media ikke alltid er imponerende dyktige til å viderformidle "faguttrykk" osv da.... men overasker meg ikke at tillsynet skiller på fjørene med farge... hehe.. men er jo såklart grunn til mistanke da, når du har en "10år" gammel bil hvor det meste av oppheng er rustent å skittent og man har fjører med skinnende fresh lakk..

Skulle ønske det kunne vært enklere å få godkjent modefiserte biler så lenge det er skikkelig utført

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte forbi 3 av kontrollene, men alle gangene feil vei for å bli stoppet, Lurer på hva de hadde sagt på mine grønne fjærer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble stoppet 3 ganger på 1 time igår... koselig gjeng!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg vart stoppet på ågotnes. skulle hente kidn i barnehagen. så eg måtte forbi dei. eg vart fint vinka inn men det var heldigvis bare beltekontroll og førerkort.:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble stoppet 3 ganger på 1 time igår... koselig gjeng!!!

 

hvilken doning ville de se nærmere på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken doning ville de se nærmere på?

 

RS4...

 

Manglet forfanger da denne er til lakkering, så de hadde vel grunn nok... Men hang seg klart opp i senk, dekkbredde samt mye lyd, men låten ble en annen da de fikk vognkort og fikk forklart at dette er ''orginalt'' på en slik en bil ;)

 

Ble forøvrig stoppet for få uker siden og, da måtte solfilmen fremme av :( Ganske lys film, så det betyr egentlig at folk ikke burde kjøre bil ute etter kl 18, for da er der for mørkt! Rævhåls...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble stoppet på Ågotnes med A6en. Spurte meg om alle lys var i orden. Bare se i dashbordet sa jeg, der ser du det, hehe.

"Åh, du har sånn pærevarsler" var svaret. De la ikke merke til solfilm fremme eller røde fjærer (som jeg faktisk har)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS4...

 

Manglet forfanger da denne er til lakkering, så de hadde vel grunn nok... Men hang seg klart opp i senk, dekkbredde samt mye lyd, men låten ble en annen da de fikk vognkort og fikk forklart at dette er ''orginalt'' på en slik en bil ;)

 

...

 

He he, owned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Hvis det er senkesett på biler, er fjærene røde."

Haha, det var dagens!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte forbi de to ganger på fredags kvelden, slapp unna, men akkurat nå kan de ikke ta meg på noe heller:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærene på alle senkesett er altså røde.

Så om jeg blir stoppet slipper jeg unna med mitt senkesett som ikke står i vognkortet, fordi fjærene er BLÅ!?

Har jeg forstått det riktig?

 

Og hva er en "TTE Toyota"?

 

 

Sannsynligvis en skummel dritfet Toyota

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TTE er vel originalstylingen til Toyota.

Akkurat som s-line stylingen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på ka dei ville sagt om eg hadde lakka mine orginale fjører oransje, heilt ulovlig då kanskje:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal man gjøre om man har en bil med originalt sportsunderstell, som på grunn av dette ser senket ut, så får man anmerkning i kontroll, og så er fjærene så rustne at de er umulige å identifisere? Det er en aktuell problemstilling for mange litt eldre biler..

 

I tillegg er det håpløst at det er umulig å få godkjent noe som helst uten dokumentasjon i Norge. I Tyskland kan enklere ting som f.eks. felger/dekkdimensjoner vurderes skjønnsmessig av enkelte kontrollører og man kan, dersom det er innen rimelighetens grenser, få en enkeltgodkjenning uten å måtte bla opp en telefonkatalog med papirer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.