Fargekoder på ledninger til frontlys - Audi A6 4B

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har levd etter regelen "brun er jording, hvit er fjernlys, gul er nærlys og grå er parklys" når jeg har tenkt på lys til Audi.

Men.. Nå i dag så har jeg fått brudd i kontaktene mine, slik at jeg har tenkt å koble utenfor kontakten inntil jeg får tid/ork til å bytte kontaktene.

Og gjett, jeg klarer ikke helt å se hva som er hvilke fargekombinasjon jeg, for etter den regelen som jeg har lært av Per Henrik Lindgren sine innlegg her inne, så har jeg noen fler ledninger her, og ikke skjønner jeg helt hva som er hvilke farger heller.. Kan noen guide meg på hva som er hva? Kanskje etter nummereringen på kontakten?

13579.jpg

246810.jpg

frombehind.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med prøvelampa har jeg klart å finne ut at nummer 7 er park, skal jobbe meg videre..

og ok, med litt velvilje skal jeg si at 7 er grå med brun strek på.. hehe.. Tar med papir og blyant og prøvelampe ut og tester videre.. :P

Edit:

1-Fjærnlys - Hvit/Gul

2-Nærlys - Gul/Brun

7-Parklys - Grå/Brun

Da regner jeg med 8 og 10 som er helbrune er Jording.. Men hva er de andre til? :P

Edit2:

Endte med å slippe å koble rundt kontakten også, da elektrorens faktisk gjorde jobben sin med litt tid på seg.. Men parklys-kontaktene var helt grønne, så noe sier meg at der kommer jeg til å få en "issue" igjen snart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.