2.0 TDI fusker/hoster etter montering av åpent luftfilter

Anbefalte innlegg

Som topic sier; Under kjøring, kun av og til så fusker/hoster bilen ett sted rundt 1500 rpm etter montering av åpent luftfilter..

 

Alt er koblet sånn som det skal, den går fint på tomgang og ingen fall i turtall under kjøring.. Skjønner ingenting : klø :

 

Se posten i min tråd: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2395587post2395587

 

Hva kan være årsaken til dette?

 

Takk for all hjelp! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første som slår meg, hva skal du med ett slikt luftfilter på en slik bil??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har gjerne det åpne filteret tatt knekken på LMM, hiv det åpne filteret i bosset og sett på orginalt igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første som slår meg, hva skal du med ett slikt luftfilter på en slik bil??

Fordi jeg har lyst! Men tusen takk for hjelpa du : rolleyes

Da har gjerne det åpne filteret tatt knekken på LMM, hiv det åpne filteret i bosset og sett på orginalt igjen.

I løpet av 5 min? Tror ikke det.. Takk for hjelpa du også : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite til hjelp jeg å dessverre, men jeg fikk det ikek til på min. (bkd) motor var det vel?

 

Har du ordnet med den vacum slangen som skal stå bak filteret? laget noe tippel eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite til hjelp jeg å dessverre, men jeg fikk det ikek til på min. (bkd) motor var det vel?

 

Har du ordnet med den vacum slangen som skal stå bak filteret? laget noe tippel eller noe?

Du gir meg hvertfall ett ordentlig svar Joachim :)

 

Den er koblet til ja, men ble ikke noe forskjell : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Par stusselige svar her i starten ja, bedre å ikke svare.. Men kan dessverre ikke gi noe godt svar på hvorfor det er sånn. Funker gull hos meg, mens en kamerat med heeelt lik RS med heeelt likt filter og oppsett måtte ta det ut igjen pga bilen hoppet som f..n i køkjøring etc. Alt i orden etter å ha byttet tilbake igjen. Vet ikke hva som gjør at noen går mens andre ikke, men lyden er rimelig heftig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det blir borte når du chipper,eller det er lmm som er på trynet.Har selv hatt det problemet på min.

 

Og de som påstår at eventuell olje fra åpent filter knekker lmm kan vel komme med bevis på det,da feks k&n sier olja ikke er farlig.Innstatsfilter fra k&n er også full av olje,aldri hatt noe problemer med det heller når jeg hadde det.Det med olja er en myte,til noen beviser det er ett problem.Tror ett av verdens største luftfilterprodusent haddde visst om dette eller gjort noe med det om det ble bevist at olja dreper lmm.La ut en mail for lenge siden i en eller annen tråd med svar fra k&n om olja deres er ett problem for lmm,men husker ikke hvem tråd.Den mailen startet med "det er en myte..." hvor det etter det kom ett laaaangt svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Par stusselige svar her i starten ja, bedre å ikke svare.. Men kan dessverre ikke gi noe godt svar på hvorfor det er sånn. Funker gull hos meg, mens en kamerat med heeelt lik RS med heeelt likt filter og oppsett måtte ta det ut igjen pga bilen hoppet som f..n i køkjøring etc. Alt i orden etter å ha byttet tilbake igjen. Vet ikke hva som gjør at noen går mens andre ikke, men lyden er rimelig heftig :)

Ja! I steden for å slenge kritikk, så kan de heller la være å svare! : bråk :

 

Veldig merkelig det her altså! Jeg skal prøve et mindre filter for å se om det hjelper, også skal jeg prøve å lage noe som "deler" lufta, slik at evnt. turbulens forsvinner :) Hvis ikke det funker da, selger jeg alt og går tilbake til originalt :(

Kan hende det blir borte når du chipper,eller det er lmm som er på trynet.Har selv hatt det problemet på min.

 

Og de som påstår at eventuell olje fra åpent filter knekker lmm kan vel komme med bevis på det,da feks k&n sier olja ikke er farlig.Innstatsfilter fra k&n er også full av olje,aldri hatt noe problemer med det heller når jeg hadde det.Det med olja er en myte,til noen beviser det er ett problem.Tror ett av verdens største luftfilterprodusent haddde visst om dette eller gjort noe med det om det ble bevist at olja dreper lmm.La ut en mail for lenge siden i en eller annen tråd med svar fra k&n om olja deres er ett problem for lmm,men husker ikke hvem tråd.Den mailen startet med "det er en myte..." hvor det etter det kom ett laaaangt svar

Gikk det vekk når du chippa? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,gjorde det etter jeg ble kvitt chip fra FMS,så har kjørt ca 20000km med OLJA inssatsfilter fra K&N og ca 40000 med OLJA åpent filter fra K&N.Byttet lmm 1gang,og da var bilen helt original med originalt filter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de par første innlegga er vel ikke krittikk, det er velmenende råd!

 

Bortsett fra at du har lyst, hvilke forbedring har du opnådd / ønsker å oppnå (foruten at ikke motor går som den skal lengre da såklart)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp på min tdi å bytte til mindre filter, ikke på langt ner samme motoren men ;)

 

Mangen som sier ditt å sier datt ang åpent filter på tdi, men ingen kan klage på lyden! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de par første innlegga er vel ikke krittikk, det er velmenende råd!

 

Bortsett fra at du har lyst, hvilke forbedring har du opnådd / ønsker å oppnå (foruten at ikke motor går som den skal lengre da såklart)

Vil vell si det, da det ovehodet ikke har noe med topic å gjøre, og hjelper meg fint lite..

 

Det eneste jeg vil ha er suselyden fra turbo, fordi JEG liker det ;)

 

Men det er jo ikke lov å gjøre noe litt anderledes her tydeligvis, eller å gjøre noe på MIN EGEN bil som JEG SELV liker og har lyst å gjøre : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vell si det, da det ovehodet ikke har noe med topic å gjøre, og hjelper meg fint lite..

 

Det eneste jeg vil ha er suselyden fra turbo, fordi JEG liker det ;)

 

Men det er jo ikke lov å gjøre noe litt anderledes her tydeligvis, eller å gjøre noe på MIN EGEN bil som JEG SELV liker og har lyst å gjøre : bråk :

 

OT:

Kult med filterlyd :)

Har du tenkt på eksoslekasje? På min er eksosen kappet tvers av og sveiset igjen kun på undersiden. Turboen min suser som bare det ;) (uten filter:) )

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp på min tdi å bytte til mindre filter, ikke på langt ner samme motoren men ;)

 

Mangen som sier ditt å sier datt ang åpent filter på tdi, men ingen kan klage på lyden! :D

Skal prøve det i kveld, så får håpe det hjelper :) Nei lyden er digg :D

OT:

Kult med filterlyd :)

Har du tenkt på eksoslekasje? På min er eksosen kappet tvers av og sveiset igjen kun på undersiden. Turboen min suser som bare det ;) (uten filter:) )

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha, det er jo også en måte å gjøre det på :D Vet ikke om jeg vil gå så drastisk til verks :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve det i kveld, så får håpe det hjelper :) Nei lyden er digg :D

 

Haha, det er jo også en måte å gjøre det på :D Vet ikke om jeg vil gå så drastisk til verks :P

 

Hehe, jeg ser den :) bilen min skal på EU på møller nå, så kan bli spennende å se hva de sier! Hoho.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg ser den :) bilen min skal på EU på møller nå, så kan bli spennende å se hva de sier! Hoho.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min ( BKD ) , men , det var egentlig ved fuktig vær. lyden er sprø til og være diesel.. men, du blir lei i lengden.. flaffing i min.lite susing..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vell si det, da det ovehodet ikke har noe med topic å gjøre, og hjelper meg fint lite..

 

Det eneste jeg vil ha er suselyden fra turbo, fordi JEG liker det ;)

 

Men det er jo ikke lov å gjøre noe litt anderledes her tydeligvis, eller å gjøre noe på MIN EGEN bil som JEG SELV liker og har lyst å gjøre : bråk :

 

ja jøss! med den holdninga der er det sikkert mange som gidder å hjelpe deg tilsutt skal du se ;)

 

Det er VELDIG mange her på forumet som gjør ting litt annerledes! å bytte filter er vel en av de minst avanserte "annerledes modefikasjonene" som gjøres.... så det finnes EN GOD del kompetente folk som kan gi råd ;)

 

Men veldig manges erfaring er at på en ellers utrimma og orginal motor har det meget lite for seg å bytte til åpne kon filter... det medfører i de mange tilfeller stort sett trøbbel....

Men Jøss! ta råda for å være drittslenging du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min ( BKD ) , men , det var egentlig ved fuktig vær. lyden er sprø til og være diesel.. men, du blir lei i lengden.. flaffing i min.lite susing..

Det har vært ganske fuktig i det siste da, så kan jo ha noe sammenheng der :P Slår den tilbake i turboen? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jøss! med den holdninga der er det sikkert mange som gidder å hjelpe deg tilsutt skal du se ;)

 

Det er VELDIG mange her på forumet som gjør ting litt annerledes! å bytte filter er vel en av de minst avanserte "annerledes modefikasjonene" som gjøres.... så det finnes EN GOD del kompetente folk som kan gi råd ;)

 

Men veldig manges erfaring er at på en ellers utrimma og orginal motor har det meget lite for seg å bytte til åpne kon filter... det medfører i de mange tilfeller stort sett trøbbel....

Men Jøss! ta råda for å være drittslenging du ;)

Unnskyld meg, men hva slags holdning da? Jeg spør etter hjelp fra andre som har erfaringer med det, men istedenfor så blir jeg møtt med kritikk..

 

Nettopp! Å montere filter har jeg gjort på alle bilene mine, og kan omtrent gjøre det i blinde, men når det ikke funker, så spør jeg om hjelp og erfaringer fra andre ;) Men bare fordi jeg skal montere det på en diesel, så er det helt feil? JA, det er mange kompetente folk på forumet, det vet jeg, men hvorfor kan ikke man bare la de for svare på topic, isteden for at andre skal stille offtopic spørsmål om hvorfor jeg skal gjøre det osv..

 

La heller vær å svare hvis det ikke hjelper på topic :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holdninga ser du i innlegget jeg quota.. en sinna mann og store bokstaver ga du utrykk for en viss " oppgitt og irritert" holdning....

 

mener da svaret var relevant til topic.. men greit nok!

 

Lykke til med filter bytte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holdninga ser du i innlegget jeg quota.. en sinna mann og store bokstaver ga du utrykk for en viss " oppgitt og irritert" holdning....

 

mener da svaret var relevant til topic.. men greit nok!

 

Lykke til med filter bytte ;)

Bare fordi jeg skriver med store bokstaver betyr ikke at jeg sinna :) Ville bare få frem at jeg vil gjøre det jeg vil på min egen bil.. Jeg må da få lov til det?

 

Ja, jeg ble litt irritert fordi noen kommer med svar som ikke har noe med topic og gjøre, og for meg virker som kritikk.. I tilegg at andre skal "Takke" for ett innlegg fordi de ikke liker det jeg gjør, synes jeg bare er teit, da kan de heller la være :) Jeg hadde skjønt det hvis jeg skulle montere scoop på panseret, 20" bling hjul og hevesett! Men for noe så enkelt å montere ett luftfilter og når det ikke funker som det skal og jeg spør om hjelp, så burde det ikke være så vanskelig å svare ordentlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter du ble kvitt chipen? : klø :

 

Jeg hadde chip fra FMS,så har jeg chip fra Johan(chipsenter) og da ble det borte.Hvorfor vet jeg ikke,men fusken ble borte ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.