2.0 TDI fusker/hoster etter montering av åpent luftfilter

Anbefalte innlegg

Jeg hadde chip fra FMS,så har jeg chip fra Johan(chipsenter) og da ble det borte.Hvorfor vet jeg ikke,men fusken ble borte ihvertfall

Takk for svar Kenny :)

 

Jeg skal chippe bilen nå til lørdag, får håpe det hjelper da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir som hvis du drar på verksted,du kan få forskjellige svar angående noe du lurer på hvis du spør 10forskjellige personer.Mange som har problemer med fusk og åpent filter,men du har også de som ikke har problemer i det hele tatt.Har hatt åpent filter på mange av bilene mine,men eneste jeg har hørt om som har så mye fuskproblemer med åpent filter er VAG.Det er min opplevelse,men sier ikke dermed at jeg har rett i det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hva slags holdning da? Jeg spør etter hjelp fra andre som har erfaringer med det, men istedenfor så blir jeg møtt med kritikk..

 

Nettopp! Å montere filter har jeg gjort på alle bilene mine, og kan omtrent gjøre det i blinde, men når det ikke funker, så spør jeg om hjelp og erfaringer fra andre Men bare fordi jeg skal montere det på en diesel, så er det helt feil? JA, det er mange kompetente folk på forumet, det vet jeg, men hvorfor kan ikke man bare la de for svare på topic, isteden for at andre skal stille offtopic spørsmål om hvorfor jeg skal gjøre det osv..

 

La heller vær å svare hvis det ikke hjelper på topic

 

For mange virker det vel kanskje like teit å montere scoop som det å montere åpent filter! Har prøvd det selv, men ga ingen mersmak hos meg. (åpent filter altså)

 

Du skal få gjøre hva du vil med bilen din, men blir litt dumt å "kjefte" for at noen stiller spørsmål med hvorfor, når det er ganske kjent at åpent filter kan gi flere problemer enn gevinst, ihvertfall på original motor. Så de spørsmåla var vel ganske berettiget i dette tilfellet. Eller hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mange virker det vel kanskje like teit å montere scoop som det å montere åpent filter! Har prøvd det selv, men ga ingen mersmak hos meg. (åpent filter altså)

 

Du skal få gjøre hva du vil med bilen din, men blir litt dumt å "kjefte" for at noen stiller spørsmål med hvorfor, når det er ganske kjent at åpent filter kan gi flere problemer enn gevinst, ihvertfall på original motor. Så de spørsmåla var vel ganske berettiget i dette tilfellet. Eller hva?

Kanskje det :P

 

Jeg har da ikke kjefta på noen? Men du må da skjønne at jeg blir litt irritert når folk stiller spørsmål, og enda flere takker for ett innlegg som jeg tok som kritikk.. Er ikke akkurat gøy.. Alt jeg spurte om var et helt enkelt spørsmål..

 

Neste gang så tørr jeg kanskje ikke å spørre om hjelp, i fare for å bli hengt ut som en tulling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen som syntes / har gjort utrykk for at de syntes du var en tulling..... ivertfall ikke frem til du kom med dine svar til det du oppfattet som kritikk...

-Men nok om det vi kan vel konkludere med følgene:

 

-du vil ha åpent filter fordi du vil...

-noen har gitt deg råd basert på tidligere erfaringer at åpent filter er lite hensiksmessig

-du har såklart rett til å gjøre hva du vil med egen bil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen som syntes / har gjort utrykk for at de syntes du var en tulling..... ivertfall ikke frem til du kom med dine svar til det du oppfattet som kritikk...

-Men nok om det vi kan vel konkludere med følgene:

 

-du vil ha åpent filter fordi du vil...

-noen har gitt deg råd basert på tidligere erfaringer at åpent filter er lite hensiksmessig

-du har såklart rett til å gjøre hva du vil med egen bil ;)

Sånn oppfattet jeg det hvertfall :(

 

- Jeg vil ha åpent filter fordi jeg vil høre suselyden fra turboen

 

- Noen har gitt råd til at det ikke funker, noen har gitt råd på at det funker

 

Der virker som om det er helt random om det funker eller ikke, siden det funker på noen og ikke andre..

 

Skal kjøpe et mindre filter i kveld og prøve med det, funker det ikke, så plukker jeg det av bilen og setter på originalt igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn oppfattet jeg det hvertfall :(

 

- Jeg vil ha åpent filter fordi jeg vil høre suselyden fra turboen

 

- Noen har gitt råd til at det ikke funker, noen har gitt råd på at det funker

 

Der virker som om det er helt random om det funker eller ikke, siden det funker på noen og ikke andre..

 

Skal kjøpe et mindre filter i kveld og prøve med det, funker det ikke, så plukker jeg det av bilen og setter på originalt igjen :)

 

Kjør på!

 

Blir sikkert fart i sakene etter en tur hos Johan ivertfall :)

ikke vær redd for å spørre igjen! men for å få vedifulle svar er det en ide å være litt mer ydmyk for de som gir deg råd;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på!

 

Blir sikkert fart i sakene etter en tur hos Johan ivertfall :)

ikke vær redd for å spørre igjen! men for å få vedifulle svar er det en ide å være litt mer ydmyk for de som gir deg råd;)

Skal ikke til Johan, men det er akkurat samme programvare :)

 

Helt greit det :) Men da kan også folk la være og svare hvis det ikke hjelper på topic :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde chip fra FMS,så har jeg chip fra Johan(chipsenter) og da ble det borte.Hvorfor vet jeg ikke,men fusken ble borte ihvertfall

 

Kan være at det er egr ventilen som lager krøll, og at den var fjernet i Johan-chippen. Snakka litt om det når jeg chippet at de ofte fjernet egr fra chip pga mye tull, og at det er derfor det gikk bedre etterpå. Min har vært "snill" både med og uten chip.

 

Og er tydeligvis mange som ikke har hørt tilbakeslaget fra turbo på 2.0TDI med filter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at det er egr ventilen som lager krøll, og at den var fjernet i Johan-chippen. Snakka litt om det når jeg chippet at de ofte fjernet egr fra chip pga mye tull, og at det er derfor det gikk bedre etterpå. Min har vært "snill" både med og uten chip.

 

Og er tydeligvis mange som ikke har hørt tilbakeslaget fra turbo på 2.0TDI med filter :)

 

Tilbakslaget fungerer ikke på alle 2l TDi desverre.( a3 vs Golf )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte et greenfilterkit på min 1.9 tdi avf motor for en mnd siden ca, det fungerer gull, og lager et helvettes tilbakeslag i filteret, hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at det er egr ventilen som lager krøll, og at den var fjernet i Johan-chippen. Snakka litt om det når jeg chippet at de ofte fjernet egr fra chip pga mye tull, og at det er derfor det gikk bedre etterpå. Min har vært "snill" både med og uten chip.

 

Og er tydeligvis mange som ikke har hørt tilbakeslaget fra turbo på 2.0TDI med filter :)

Hm.. Burde jeg vente med å sette det originale tilbake da? : klø : Nei, jeg får ikke tilbakeslag, kun susing.. Har du film av det? :)

Satte et greenfilterkit på min 1.9 tdi avf motor for en mnd siden ca, det fungerer gull, og lager et helvettes tilbakeslag i filteret, hehe.

Nice :D Godt det funker for noen :)

Tilbakslaget fungerer ikke på alle 2l TDi desverre.( a3 vs Golf )

:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte et mindre filter igår, satt det på og kjørte hjem, og da funka det!! Uten noe jokking osv.. Meeen! Så skulle jeg ut å kjøre litt senere på kvelden igjen, da oppførte den seg plutselig helt likt som før : klø : Jeg skjønner det ikke : bh :

 

Men som flere sier her, så kan det hende det funker etter jeg har chippa, så jeg tror jeg bare kjører med det fram til lørdag og ser om det funker.. Funker det ikke etter chipping, så blir det originalt igjen :)

 

Er det noen fordeler med vanlig innstatsfilter i org luftboks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporstluftfilter (innsatsfilter) passer i original luftfilterboks, erstatter original luftfilter, og gir følgende fordeler:

 

- Bomullsmateriale gir lavere motstand

- Høy filtreringseffekt (sammenlignbart med original)

- Motoren får raskere gassrespons

- Vaskbart filter ("evighetsfilter")

 

Så det lønner seg og er bedre enn originalt? :) Får jo ikke noe lyd ut av det, men hvis jeg først skal sette på det originale igjen, så kan jeg jo like godt kjøpe et som er bedre? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at det er egr ventilen som lager krøll, og at den var fjernet i Johan-chippen. Snakka litt om det når jeg chippet at de ofte fjernet egr fra chip pga mye tull, og at det er derfor det gikk bedre etterpå. Min har vært "snill" både med og uten chip.

 

Og er tydeligvis mange som ikke har hørt tilbakeslaget fra turbo på 2.0TDI med filter :)

 

Noop.den ble ikke fjernet før på senere tidspunkt,vet ikke hvem versjon jeg er på nå...v4 eller no tror jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt fortalt at moderne biler har bortimot optimalt filter og filterboks originalt for å klare utslippskravene...

 

Stemmer neppe om motoren er trimmet da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal inn med den originale filterboksen igjen så kan du fint spare pengene det koster for noe bedre ;). Det er mer enn nok gjennomstrømning i det originale og vesentlig bedre filtreringsevne enn i "sportsluftfiltere".

 

Vi gjør et forsøk på det du har vi så ser vi :) ta gjerne med det originale så kan vi se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det lønner seg og er bedre enn originalt? :) Får jo ikke noe lyd ut av det, men hvis jeg først skal sette på det originale igjen, så kan jeg jo like godt kjøpe et som er bedre? :)

 

Det er samme filter og boks i 140 hk og 170 hk utgaven. Original filter og boks flower uten problemer 200 hk når en 170 hk chippes. Så da sier det seg vel selv at det ikke er noe poeng i og benytte annet enn originalt filter, om du alt skal gå tilbake til original boks igjen.

Så slipper du og bruke en halv time på og vaske et innsatsfilter, når du kan bruke 5 min på og bytte et org filter: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt fortalt at moderne biler har bortimot optimalt filter og filterboks originalt for å klare utslippskravene...

 

Stemmer neppe om motoren er trimmet da.

 

Mange som chipper som klarer utslippskrav,selv uten kat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbakslaget fungerer ikke på alle 2l TDi desverre.( a3 vs Golf )

 

Okei, så det er forskjell på 2.0TDI også altså. Alle 170hk jeg har hørt ha slått bra, men ikke hørt 140hk med filter enda tror jeg : klø :

 

Satte et greenfilterkit på min 1.9 tdi avf motor for en mnd siden ca, det fungerer gull, og lager et helvettes tilbakeslag i filteret, hehe.

 

1,9TDI og 2.0TDI oppfører seg helt anderledes med filter, 1.9 130hk er jo brutal med filter! Den slår som et bombefly :) de blir også veldig "bølete" på motorbrems etc. 2.0 bøler ikke, bare suser, også på motorbrems, og (noen) dumper ved girskift litt mer som en bensinkjærre :)

 

Nei, jeg får ikke tilbakeslag, kun susing.. Har du film av det? :)

Har et par filmer, men ingen som tilbakeslaget høres godt på. Kan prøve å få fikset en film i helgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man hører litt filter på min her

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal inn med den originale filterboksen igjen så kan du fint spare pengene det koster for noe bedre ;). Det er mer enn nok gjennomstrømning i det originale og vesentlig bedre filtreringsevne enn i "sportsluftfiltere".

 

Vi gjør et forsøk på det du har vi så ser vi :) ta gjerne med det originale så kan vi se

Den originale boksen er montert igjen og funker som det skal :)

Det er samme filter og boks i 140 hk og 170 hk utgaven. Original filter og boks flower uten problemer 200 hk når en 170 hk chippes. Så da sier det seg vel selv at det ikke er noe poeng i og benytte annet enn originalt filter, om du alt skal gå tilbake til original boks igjen.

Så slipper du og bruke en halv time på og vaske et innsatsfilter, når du kan bruke 5 min på og bytte et org filter: ja :

Du sier noe der ja : klø :

Er noe filterlyd på slutten her også ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=UdaAFT-WYGw&feature=related

Finfin lyd på slutten der ja :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.