Nye sommerdekk hjulstøy/sporing

Anbefalte innlegg

Jada, det er helt feil sesong for å tenke på nye sommerdekk nå, men jeg er tidlig ute!

 

Det er spesielt to ting som er viktig å gjøre så bra som mulig for min del, det er så lite sporing som mulig,

samt lite hjulstøy. Lite hjulstøy er litt viktigere enn sporing.

 

Jeg skal ha dimensjon 265/30-19 - så helt uten støy eller sporing blir man ikke, men er det noen som kan anbefale

noen dekkmerker?

 

Jeg tenkte litt på Conti Contact Sport, Falken eller evt Pirelli?

 

Takker for svar og forslag med +-! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt imponert over Conti SportContact-dekkene ift. støy. Har prøvd de ved flere anledninger på flere biler i flere dimensjoner (også originaldim.). Ellers er de jo bra.

 

Falken har jeg kun kjørt på én gang for ca 10 år siden, så det vet jeg ikke noe om pr. d.d. Pirelli har jeg prøvd to av på bilen min i dim. 245/40-18 (Pirelli P-Zero Rosso) og 245/40-19 (Pirelli P-Zero). De første var veldig støysvake, men sporet veldig. De andre sporet ikke og hadde meget godt feste, men støyet inni h..... De ble derfor byttet ut med Dunlop SportMaxx, som jeg har prøvd før. De er bra ift. sporing og rimelig bra på støy. Dessverre fikk jeg noen gamle dekk med kast i, så de ble nylig erstattet med Goodyear Eagle F1 Asymmetric. De klart beste til nå, bra feste, veldig lite støy og ingen sporing. Dette får du i din dim. og er på prisnivå med Dunlop, men rimeligere enn f.eks. Conti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar!

 

Jeg fant disse på dekkonline.com.

Men de har bare Asymmetric 2 i begge dimensjoner (jeg skal ha 2 x 235/35-19 og 2 x 265/30-19) - er det de du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, Asymmetric 2 er et helt nytt dekk, som skal være forbedret fra det gamle. Tror dette skal være enda bedre etter hva jeg har lest, men får ikke de i min dim. foreløpig. Er nok et sikkert valg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asymmetric 1 og 2 er sikre valg! Hatt begge og de er helt rå, skiller seg spesiellt ut med masse grep på vått føre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på det samme som trådstarter her, men eg gir blanke f**n i om det sporer eller støyer. Skal ha det dekket som henger best på tørt og vått, fortsatt Goodyear ein bør gå for eller blir det Continental/Michelin?

Fått nok aha opplevelser etter 2 veker på kina dekk så aldri igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på det samme som trådstarter her, men eg gir blanke f**n i om det sporer eller støyer. Skal ha det dekket som henger best på tørt og vått, fortsatt Goodyear ein bør gå for eller blir det Continental/Michelin?

Fått nok aha opplevelser etter 2 veker på kina dekk så aldri igjen.

 

Goodyear ja, men styr unna de gamle v-mønstra F1 dekka!

 

Michelin Pilot Sport 2 eller 3 er ikke feil det heller, men koster jo MYE mer. PS2 slites alt for fort ved aktiv kjøring :(

 

Godt å se at du kasserer Kina dekka : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Einaste grunn til at eg bruker Kina dekk er at dei sto på felgane som eg kjøpte, fant ut dei holdt ut sesongen i og med at dei nesten ikkje var brukt. Men du veit at dekka er dårlige når Berlingoer kan ha større fart gjennom svinger på våt veg enn du sjølv greier med ein S4 :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en A4 allroad som jeg kjøpte Falken FK452 i 255/35-20, de sporet og støyet. Byttet til Michelin PS2 mye bedre på begge deler. Byttet til 255/30-22 i sommer og turte ikke kjøpe noe annet en P2 dekkene igjen. Svindyre, men verd pengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det er helt feil sesong for å tenke på nye sommerdekk nå, men jeg er tidlig ute!

 

Det er spesielt to ting som er viktig å gjøre så bra som mulig for min del, det er så lite sporing som mulig,

samt lite hjulstøy. Lite hjulstøy er litt viktigere enn sporing.

 

Jeg skal ha dimensjon 265/30-19 - så helt uten støy eller sporing blir man ikke, men er det noen som kan anbefale

noen dekkmerker?

 

Jeg tenkte litt på Conti Contact Sport, Falken eller evt Pirelli?

 

Takker for svar og forslag med +-! :)

 

Har gode erfaringer med Dunlop (sportmax), Michelin (PS2), Vredestein (Sessanta), Kumho (KU31), BF Goodrich (G force) og Hankook (K107/S1 evo). Selvsagt i flere ulike biler (Passat 3B, 3C, Audi A6 4F) og over flere år og da kan støy være ulik og enkelte kan mene noen støyer som andre er fornøyd med og omvendt.

 

Hvis du skal ha 235/35 19 foran, så er 275/30 19 som er like stort bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.