#1 Skrevet September 20, 2011 Har sendt forespørsel om et sett hjul jeg falt for med en gang jeg så dem. Problemet er at de er store og brede.9x16 et 26 og et 14 med 195/40/16. Har sett for meg å sveise på golf 1 hjulbuer. Er det håp om å få det bra, eller skal jeg bare prøve? Den røde hadde 9x17? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 20, 2011 Jon-Christer hadde denne godbiten i gode gamle dager. Med original fasong på forskjermene, så vidt jeg kan se (men sikkert valsa inn kanten): Leiter for fullt etter den lysegule Type 81'en med 9X16 og 10X17 Borbet B (reportasjebil i Tuning midt på 90-tallet), som jeg så bilde av seinest på fredag. Nå, som jeg trenger det, finner jeg det naturligvis ikke. Jon-Christer har førstehånds erfaring, så han er verdt å høre på. Personlig hadde jeg heller gått for noe mer moderat i lys av stadig mer hyppig kontrollvirksomhet i regi av SVV. 8X15 er jo snasent på slike biler og gir gunstig rulleomkrets. Det bør være et og annet sett med Revo ML til salgs fra tid til annen. Et design som går hånd i hånd med dette karosseriet: ja :.Eventuelt noe vettig i 7/7,5X16. Da kan man bruke det meget kapable dekket Yokohama Parada i 205/40-16:). Tror bilen hadde blitt glad av å rulle på hvite OZ Superturismo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2011 Er oz futura felger jeg ser på, etter hva jeg kan skjønne er de sjeldne i 4-100 9-16? Udelte og urenoverte. Svv blir nok ikke det største problemet, 80en blir finværsbil, og jeg har jo flere sett med hjul. Men er 15 en penere dimensjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2011 195/40 må være helt "tæle" på 9", men så begynner jeg å trekke på åra, da:p. På bilen til Jon-Christer var det 215/40. I dag får man 215/35, som er mer egnet. Men som du ser er det ikke altfor god plass foran. Alt i alt koker dette ned til smak og behag. OZ Futura er nÆMM!! Mulig de er blitt sjeldne i 4/100 med årene, men når jeg tenker tilbake til medio og seint 90-tall var det minimum tre reportasjer med biler med slike hjul pr. utgave av Tuning og Autotuning. Et sted må jo alle disse hjulene ha gjort av seg;). Tror jeg hadde smidd på noen Golf 1-hjulbuer om jeg skulle kjørt slike hjul. Da blir det garantert bra (gjerne sammen med 90 sideskjørt, GTE-frontspoiler og quattro hekkskjørt). Men da ser den ikke ut som en ussel CL lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2011 Hadde 8x15 et25 på min 84 audi 90 dekk dim var 195/50-15 dette er da på orginale dempere å 40mm fjører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2011 195/40 må være helt "tæle" på 9", men så begynner jeg å trekke på åra, da:p. På bilen til Jon-Christer var det 215/40. I dag får man 215/35, som er mer egnet. Men som du ser er det ikke altfor god plass foran. Alt i alt koker dette ned til smak og behag. OZ Futura er nÆMM!! Mulig de er blitt sjeldne i 4/100 med årene, men når jeg tenker tilbake til medio og seint 90-tall var det minimum tre reportasjer med biler med slike hjul pr. utgave av Tuning og Autotuning. Et sted må jo alle disse hjulene ha gjort av seg;). Tror jeg hadde smidd på noen Golf 1-hjulbuer om jeg skulle kjørt slike hjul. Da blir det garantert bra (gjerne sammen med 90 sideskjørt, GTE-frontspoiler og quattro hekkskjørt). Men da ser den ikke ut som en ussel CL lenger. Ja, det er planen det, det skjuler seg nemmelig noget rust under de artige krombredderne mine. Sku også ha fått på ei leppe i fronten, ganske nakent uten. Får se hva det blir til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2011 Her hadde jeg 9x16" og et 25. Dekk mener jeg var 215/40-16. Valsa skjermbuer foran og bak. 60/60 senk. Samme felger, senk og dekkdim her. Men et annet dekkmerke. Gikk strålende å kjøre med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...