#1 Skrevet September 20, 2011 Hei godtfolk! Vinteren nærmer seg og jeg trenger vinterdekk til nye bilen. Jeg er veldig usikker på om jeg skal velge pigg eller ikke og hvilket merke. Bor på østlandet og det er ofte bare veier her om vinteren. Forslag mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 20, 2011 (endret) Jeg selv sverger til pigg dekk da jeg kjører på mye dårlig brøyta veier, men med spørsmålet med eller uten pigg får du vell like mange forskelige svar som personer du spør, ville valgt det dekket du føler deg mest komfertabel med og kjøre på vinterføre selv ville valgdt dette dekket http://www.nokiantyres.no/dekk-no?id=16898448&group=2.01&name=Nokian+Hakkapeliitta+7+SUV event dette hvis du går for piggfritt http://www.nokiantyres.no/dekk-no?id=10460802&group=2.01&name=Nokian+Hakkapeliitta+R+SUV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2011 går for Nokain Hakkapeliitta piggfritt til Amaroken jeg og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2011 ja tror piggfritt er greie her nede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2011 Jeg kjører piggdekk på min Touareg. Bruker Goodyear ultragrip 500 i 255/55/18. Er meget fornøyd med disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2011 Kjører med BF Goodrich All-Terrain hele året på Geländewagenen...det går det å Ellers er Nokian R SUV sin forgjenger bra, så da er vel ikke de som er linket til noe dårligere. Kjørte med det på en Navara og de stod bra på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2011 Har bestemt meg for å kjøpe nokian og piggfritt. Har et sett på handa i 255/55/17 isteden for 245/65/17. Er dette for stor forskjell eller går det greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 26, 2011 Er ikke akkurat noen Amarok, og forrige generasjon dekk er det også, men vi har en Nissan King Cab fra 1999, og har Hakkapeliitta 5 SUV på denne. Det er en kombinasjon som fungerer veldig greit, Nokian-dekkene er gode sammen med pickupen, selv om denne typen bil har en typisk tendens til å virke noe lett på bakenden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 26, 2011 Har bestemt meg for å kjøpe nokian og piggfritt. Har et sett på handa i 255/55/17 isteden for 245/65/17. Er dette for stor forskjell eller går det greit? 255/55-17 er 5,06% mindre enn 245/65-17 så er kansje litt i minste laget brukte denne siden til og regne det ut http://www.dekkalkulator.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 28, 2011 (endret) Jeg kjøpte meg Cooper weather-master wsc i 265/65R17 med pigg. Disse er jeg veldig fornøyd med foreløpig, og i Eidsvoll er det bare blå is for tiden. Dekkene så bra ut på bilen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2011 (endret) Har Dean Wintercat pigg i 245/65-17 på Pathfinderen. Blir mye det samme som andre amerikanske vinterdekk. Sitter bra på holka. Skulle bare mangle med det sinnsyke piggutstikket det er på de. Støy og komfort er derimot elendig. Ryker til fordel for noen Nokian studded til neste vinter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...