#1 Skrevet September 20, 2011 Skal på firehjulskontroll nå. Og sjekker litt priser rundt forbi. Men prata med ett bilverksted som mente det var veldig viktig at jeg hadde justert likt bak som forran, altså slik at bilen hadde blitt senket like mye ned bak som forran. Er dette viktig å påse? Jeg aner egentlig ikke hvor mye jeg har senka nå. Jeg bare smalt på settet (supersport black evolution Tüv: 40-70mm), og justerte det så jeg var fornøyd, og innafor målene i TUV. Justerte det da nærme laveste mål hjulbue-senter av hjul i TUV. Da var jeg fornøyd, og litt opp igjen så jeg har litt å gå på. Deretter tenkte jeg å ta 4 hjuls kontroll. Trodde dette var greit, men begynte å lure litt når jeg pratet med det verkstedet som jeg skreiv over. Noen som har en mening om dette? Han mente det ble vanskeligere for de å justere når bilen ikke var senket likt. Å de måtte helst vite hvor mye den var senka fra orginal høyde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2011 Hva har folk her gjort før hjulstilling/firehjulskontroll? Sålenge bilen er lik på høyre og venstre side forran og bak, så gjør det vel ikke noe å ha for eksempel litt stuk? Dette har vel ikke noe å si på innstilling av toe og camber? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2011 Har ikke noe å si det nei... bilene kommer jo ikke lik foran og bak fra fabrikk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2011 Det har ikke noe å si.. Bilen min var var høyere fremme enn bak ved sist godkjenning, og er det denne gangen også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2011 Nei var det jeg også trodde. At det ikke skulle ha noe å si. Men de verkstedene jeg har hørt med til nå vil jo ikke justere den for meg. De sier de må gå etter standard mål. At det blir feil på den pc'en som de måler med når de ikke vet hvor mye den er senka. Er litt forvirra jeg nå. Trodde ikke dette skulle være noe problem. Hørte med møller nå. De sa dette skulle gå, men det kom nok til å ta litt tid. Men de skulle få det til. Antyda en pris på 4500 og 5000 for å justere dette inn De ville gjerne se bilen først å greier. Virker jo som dette er noe helt nytt for bilverkstedene i området Hvordan har folk her gjort det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2011 Etter mer sjekking så har jeg fått bekrefta av Vianor lillestøm at dette ikke er noe problem i det hele tatt. De justerer til toe og camber er så nøyaktig som mulig. Pratet også med Autostrada i Skien hvor jeg ble tipset at det var en som hadde god kjennskap til A6 4B, han sa det samme som Vianor. Men Naf i skien derimot sa dette var veldig vanskelig pga multilink oppheng osv osv. De ville ikke ta i den bilen sa de til meg. Så møller sier det er komplisert. Naf sier det er komplisert. Lokale mekonomen anbefalte meg å høre med møller fordi han var usikker på mål. Mens Vianor og Autostrada sier det er null problem, at man justerer til det er riktig. Noen som har tatt firehjulskontroll i Telemark området uten problemer? Er en del motsigelser fra de verkstedene jeg har pratet med. Sier jeg det det ikke var noe problem for vianor, så sier de bare at jeg får gjøre det hos vianor. Kan dette virkelig være så komplisert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2011 Dem som sa at det var vanskelig, hva var det som ble vannskelig å justere liksom? camber? Jeg har tatt 4hjulskontroll på Bildeler uten problemer, dem ligger ved siden av Dekkspesialisten i Porsgrunn. Det var da med golfen, som sikkert er enklere å justere på... Sikkert bare å kjøre på Stian, så lenge du ikke skal ha noe jævlig stuuuk da. Har du målt høydene mellom navsenter og hjulbue? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2011 Ingen har sagt noe til meg om det var vanskelig eller noe å justere den. Betalte rundt 200 kr første gangen, og 1200 andre gangen (ulike personer ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2011 De mente det var vanskelig å justere pga de gikk etter standardmål. blandt annet. Så de fikk ikke stillt inn maskinen sin. Mens naf mente det var vanskelig å justere pga multilink oppheng. I tilleg sa naf at det bare var mulig å justere spissing. Å det tror jeg vel ikke stemmer helt. Men uansett. Hørte med bildeler porsgrunn Jan Erik. Ingen problema der. Så da kjører jeg på der! Siden du har gode erfaringer der å greier. Han skulle foresten ha 1450 for det sa han. Så Ida, 200 kr var bra billig. Kjente du typa som gjorde jobben kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2011 Njaa, er vel god kunde heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...