Rs4 B5 2001mod start problem når motor er lunken

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Er det noen som har hatt problemer med med oppstart av motor når den har stått i 5-20 min "lunken"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min hadde multitempføleren og g62 føleren kvelda og da var den nesten umulig å starte hvis den ikke var kald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

 

Er det noen som har hatt problemer med med oppstart av motor når den har stått i 5-20 min "lunken"

 

Stopper motor når den er blitt "lunken" elr er den bare vanskelig å få start på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt sving hjul føleren i bak kant av motoren så er nok problemet borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Når motor er kald starter den raskt, også innen 5min etter kjøring.

Etter dette må jeg kinne og kinne, alt fra 3-10 sekunder. Da fusker motoren igang!

 

Om bilen står inne i en varm garasje, eller en varm sommerdag kan samme problem oppstå.

Har hatt dette problem i år snart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist den bare er tung startet er det ikke svinghjulsføleren som jeg sa over her for da får du ikke starta i det hele tatt før motoren har blitt kald igjen. Da er det nok større sjangs som kim skriver at det er multitemp giveren for da pøser den på med bensin fordi den tror motoren er kald og du får problemer med og starte når motoren er varm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips er å få tatt en diagnose/feilsøking før du begynner å bytte deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tempføler høyre side(passasjerside)...hadde samme problemet på min S4...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

 

Er det noen som har hatt problemer med med oppstart av motor når den har stått i 5-20 min "lunken"

 

hvor på østlandet bor du a?jeg kan hjelpe deg å se på det eller at vi sette bilene ved siden av hverandre så kan vi plukke deler av min som feks g62 føler og lignende hvis du ikke får noe feilkode på diagnose

og se om den starter lettere...g62 er uansett typisk slitedel på 2.7t så den kan byttes før vinteren uansett..kan hjelpe deg og bytte den hvis du står fast også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tempføler høyre side(passasjerside)...hadde samme problemet på min S4...

 

Da skal jeg sjekk det, får ingen feilkoder hos på vagcom eller hos Møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist den bare er tung startet er det ikke svinghjulsføleren som jeg sa over her for da får du ikke starta i det hele tatt før motoren har blitt kald igjen. Da er det nok større sjangs som kim skriver at det er multitemp giveren for da pøser den på med bensin fordi den tror motoren er kald og du får problemer med og starte når motoren er varm

 

Takk for det, sjekker opp det i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg sjekk det, får ingen feilkoder hos på vagcom eller hos Møller

 

fikk ikke feilkode på min heller,men er standard at de ryker...min røyk på rundt 195000...men det du evct kan gjøre er å ta av kontakta,og se om den starter da...gjør den det,er det føleren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ikke feilkode på min heller,men er standard at de ryker...min røyk på rundt 195000...men det du evct kan gjøre er å ta av kontakta,og se om den starter da...gjør den det,er det føleren ;)

 

Kofor er den delen til når bilen starter uten.. ???:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ikke feilkode på min heller,men er standard at de ryker...min røyk på rundt 195000...men det du evct kan gjøre er å ta av kontakta,og se om den starter da...gjør den det,er det føleren ;)

 

Har nå fjernet det som trengs, slik at det lett i morgen å bytte.

uansett bytter jeg denne delen. Så får jeg håpe dette problemet er over:)

 

Igjen tusen takk for hjelpen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kofor er den delen til når bilen starter uten.. ???:)

 

når tempføleren fungerer gir den singnal til ECU om vannet er kaldt eller varmt,etter hvor mye bensin den skal gi for å få en lettest/raskest mulig start...når den ryker,kan det hende at føleren får ECU til å tro den er varm eller kald uansett...er vel strengt tatt ikke bra å kjøre med den frakobla...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet G62 tempføler.

Bilen statet som normalt når den var kald.

Kjørte bilen varm, lot den stå ca 15 min.

Da måtte jeg kinne i 2-3 sekunder før den harket igang.

Stoppet bilen så fort den gikk, prøvde på nytt. Da statet den normalt.

 

Ingen forandring etter bytte av G62

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

starter den som normalt og sviver fint når den er kald?,prøvd og starte den uten lmm når problemet oppstår.kjør bilen varm og stopp,koble fra kontakten til lmm og start opp igjen.berre for og eliminere vekk evntuelle feil kilder.prøv og med lambdaene før cattene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet G62 tempføler.

Bilen statet som normalt når den var kald.

Kjørte bilen varm, lot den stå ca 15 min.

Da måtte jeg kinne i 2-3 sekunder før den harket igang.

Stoppet bilen så fort den gikk, prøvde på nytt. Da statet den normalt.

 

Ingen forandring etter bytte av G62

 

 

ingen forandring?deen startet normalt til slutt skriver du..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen forandring?deen startet normalt til slutt skriver du..

 

Ja, når den har fusket igang etter 3 sek med kinning. går den normalt. stopper jeg den å prøver

på nytt, etter noen skeunder. statet den som normalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

starter den som normalt og sviver fint når den er kald?,prøvd og starte den uten lmm når problemet oppstår.kjør bilen varm og stopp,koble fra kontakten til lmm og start opp igjen.berre for og eliminere vekk evntuelle feil kilder.prøv og med lambdaene før cattene.

 

Ja den starter normalt når den er kald. Problemet kommer når bilen har stått noen minutter, og når den står inne i varm garasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.