#1 Skrevet September 21, 2011 Noen som vet hvilken hallgiver som passer i hølet til vr sensoren på veiva som sitter i blokka på en aeb motor? Er muligens en opel giver som passer. Muligens passer den også på KR motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2011 Noen som vet hvilken hallgiver som passer i hølet til vr sensoren på veiva som sitter i blokka på en aeb motor? Er muligens en opel giver som passer. Muligens passer den også på KR motor. VW 2,0 16V ABF har den perfekte sensoren for deg. Jeg har selv brukt denne hallsensoren i en AEB blokk (med AEB) veiv på hiddensprut. Fungerer uten modifikasjoner. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2011 VW 2,0 16V ABF har den perfekte sensoren for deg. Jeg har selv brukt denne hallsensoren i en AEB blokk (med AEB) veiv på hiddensprut. Fungerer uten modifikasjoner. mvh Vegard Topp !!! da er to bestilt Bestilt bjørnar så tester jeg den på squirten i helga så bli vi kvitt den reimhjul patenten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2011 Topp !!! da er to bestilt Bestilt bjørnar så tester jeg den på squirten i helga så bli vi kvitt den reimhjul patenten. Men den originale VR-sensoren fungerer da fint med megasquirt Jeg har selv kjørt med overnevnte hall og vr sesnor på en AEB blokk/veiv, og hallsensoren på kammen. Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2011 Men den originale VR-sensoren fungerer da fint med megasquirt Jeg har selv kjørt med overnevnte hall og vr sesnor på en AEB blokk/veiv, og hallsensoren på kammen. Vegard Ja men kjører kun med veiv sensor ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2011 Ja men kjører kun med veiv sensor ! Men den originale VR-sensoren fra AEB fungerer jo utmerket med megasquirt (trenger ikke kjøpe ny sensor) Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2011 Men den originale VR-sensoren fra AEB fungerer jo utmerket med megasquirt (trenger ikke kjøpe ny sensor) Vegard får ikke den til i virke med megasquirten jeg .. prøvde alle muligheter for og kjøre kun med den men endte med 3 skruer på reimhjulet og en hallgiver der , 4-1 ! mulig den funker men... spurte spesielt om det av han som leverer spruta ferdig, men han sa vr sensoren ikke sendte gode nok signaler kontra hall giver for kun og kjøre med en sensor ! ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2011 får ikke den til i virke med megasquirten jeg .. prøvde alle muligheter for og kjøre kun med den men endte med 3 skruer på reimhjulet og en hallgiver der , 4-1 ! mulig den funker men... spurte spesielt om det av han som leverer spruta ferdig, men han sa vr sensoren ikke sendte gode nok signaler kontra hall giver for kun og kjøre med en sensor ! ??? Min motor startet fint med AEB VR-sensor og MS2 V3, wastespark. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=16146&page=5 God skjermet kabel og jording av sensoren mot ecu er viktig, og kanskje noe justering på VR-potten på MS2en. Pinnen i midten er signal og den andre du kan måle motstand mot den midterste er jord. Den tredje er skjerming av kabelen til sensoren. Uansett så bruke også ABF hallsensor en gang. Mest sannsynlig hadde jeg fått en liten skade på triggerhjulet (bøy) som gjorde at VR-sensoren ikke fungerte (fikk ikke synk). Derimot fungerte hallsensoren på det samme triggerhjulet, så det kan hende den er litt mer robust. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2011 Min motor startet fint med AEB VR-sensor og MS2 V3, wastespark. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=16146&page=5 God skjermet kabel og jording av sensoren mot ecu er viktig, og kanskje noe justering på VR-potten på MS2en. Pinnen i midten er signal og den andre du kan måle motstand mot den midterste er jord. Den tredje er skjerming av kabelen til sensoren. Uansett så bruke også ABF hallsensor en gang. Mest sannsynlig hadde jeg fått en liten skade på triggerhjulet (bøy) som gjorde at VR-sensoren ikke fungerte (fikk ikke synk). Derimot fungerte hallsensoren på det samme triggerhjulet, så det kan hende den er litt mer robust. mvh Vegard Ja stemmer... ja får se i morgen hva en velger å gjøre ! kan prøve og koble opp vr sensoren igjen først , ! og hvis ikke kommer det uansett giver i morgen tidlig, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2012 Noen som har dette delenummeret tilgjengelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 24, 2012 Det var det ikke, men det er altså 037 906 433 A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...