Anbefalte innlegg

Helder på å selge bilen min der kjøper vil har NAF test..

Så lurer jeg på kos det går når jeg kommer med:

Alt for lav bil en godkjent i vognkort

GT28RS oppsett

Større eksos

Ettermontert xenon i alle lys

Større Frambremser

Vil dette ha noe si? avskilting?

Takker for svar påforhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette ha noe si? avskilting?

NAF kan ikke avskilte bilen. Det de sannsynligvis vil gjøre er å advare kjøper mot å kjøpe bilen pga alle "feilene" med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk også sett NAF-test hvor det stod noe sånt som 'virker fagmessig utført, men er ikke originalt så kan være i strid med forskrifter..' Kan også fortelle NAF om hva som er gjort og få det skrevet i testen som modifikasjoner. NAF kan deretter se på de andre tingene som oppheng og virkemåte på bremser, samt motorens og resten av bilens tekniske tilstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du ka evt bare be om en tilstandsrapport på bilen=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en litt negativ opplevelse da jeg gjorde det samme med min gamle A6.

Det var en C4 2,5 tdi. Mye senket, kameleonlakk, 19" felger og RS2 kopi frontfanger.

Finner ikke igjen testen men de frarådet kjøp pga. lakk, uoriginal frontfanger, senk og felger.

I følge NAF var også prisen altfor høy, da disse modifiseringene ikke ville virke inn på prisen.

Jeg hadde priset bilen høyere enn tilsvarende standardbil.

Mistet da en potensiell kjøper pga. NAF.

Fikk imidlertid solgt bilen til en annen for ønket pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme erfaring med NAF:

-uorginale (større) bremser foran - livsfarlig

-senket ikke godkjent - livsfarlig

-trimmet ikke godkjent - livsfarlig

-uorginale felger - senker verdien på bilen

Konklusjon: Fraråder kjøp bl.a bl.a bl.a

Personlig bruker jeg derfor Møller til å ta tilstandsrapport for meg, som går på det tekniske. Det er jo tross alt det kjøper også er interessert i å vite, om bilen er i god stand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å støtte under de øvrige innleggene - Naf ser kun på bilen fra teknisk og økonomisk ståsted ut i fra listepris - har du en spesiell bil det er gjort noe med vil det bare komme ut negativt for din del. Jeg har for min del ikke ville solgt en trimmet bil til en person som ikke har kompetanse til å vurdere om det er et godt kjøp eller ikke på egenhånd, da det kan tyde på at vedkommende egentlig ikke har stort greie på bil.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en salgstest av en bil jeg vurderte å kjøpe. Jeg nevnte at bilen var senket og fikk beskjed om at det ikke var vits å komme en gang. Måtte tvinge de til å ta testen.

Men tviler du risikerer noe, annet enn at uintelligente kjøpere kan bli skremt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle svar :) får se om hva som sjer videre i denne saken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle svar :) får se om hva som sjer videre i denne saken

Vær tålmodig Morten :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær tålmodig Morten :nana:

JADA :P Trollat imårra no da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville aldri hatt bilen hos NAF om eg skulle solgt eller kjøpt, lever bilen til noen som kjenner merket, dvs Møller og få en teknisk tilstandsrapport hos de. Koster 1200kr, og her legger de seg ikke oppi hva du skal ha for bilen. Det vil jo klart komme frem at bilen er senket og byttet andre deler, men dette har vel du uansett tenkt å fortelle evt kjøpere om så spiller liten rolle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.