#1 Skrevet September 21, 2011 Kamerat av meg har en t3 med 1.6 td.. Regreima røyk for han men når vi skrudde av toppdekselet så var toppen i dødpunkt. kan det virkelig ha gått bra? Dette finner vi ut i morgen men morsomt å høre om andre har vært borti dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2011 På en 4 sylindret ottomotor 1-3-4-2 er aldri toppen i dødpunkt på alle 4 sylindre samtidig, så det har nok ikke gått bra. Tenk også på at kamakslingen kanskje tok deg noen runder før den stoppet og, mens veiva fortsatt snurret rundt for fullt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2011 toppen i dødpunkt ? Det står åpen en ventil hele tiden uansett hvordan kammen står vridd på de her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2011 Oki.. Takk for svar.. da har det vel gått dritt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2011 Man kan si som hovedregel at det i minst 999 av 1000 tilfeller ALDRI går bra når remmen ryker på en dieselmotor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 22, 2011 T3 har JX motor, altså mekaniske ventilløftere. Sist jeg var med å åpna en slik motor etter regreim havari så var kammen knukket i 3 deler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2011 Når kam er på merket (ØD) så er eksosventil på syl 2 åpen, det samme er innsugsventil på syl. 3 og 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 22, 2011 Kammen var knekt i 3 her og.. Nesten 4.. Så blir å bytte noen ventiler og kam og fyre opp igjen.. Går det ann å ha inn hydraliske ventilløftere og kam som hører til golf 2 1.6 td? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 22, 2011 Hva var det jeg sa på FB? Og velkommen i knukket kam i 4 klubben kan du hilse kompisen din....du må nok ha i mek.løftere igjen ja, skjedde på en GTD jeg hadde også, toppen var også bare å kaste, stygge sår i toppen etter ventilhaveriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 22, 2011 Tviler på at ventilstyringene er gjenbrukbare etter at bananforma ventiler har blitt tvangsmata igjennom dem Går ikke med hydrauliske løftere nei, ej heller hydraulisk topp på mekanisk bunndel uten modifiseringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 22, 2011 Faen, hva slags modifiseringer må til? Kjemisk metall på vannkanalen? Og hvorfor går det ikke med hyd. ventilløftere? Størrelsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 22, 2011 Faen, hva slags modifiseringer må til? Kjemisk metall på vannkanalen? Og hvorfor går det ikke med hyd. ventilløftere? Størrelsen? Feil lengde på ventilene, annen kamaksel osv. Du må plugge igjen ene oljereturen på den hydrauliske toppen for at den skal passe på mekanisk bunndel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 23, 2011 Finner ikke merket på svinghjulet jeg.. Er det sånn at man må ha speil for å se det med motoren i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...