1.6 td regreim røyk, topp i dødpunkt. Gikk det bra?

Anbefalte innlegg

Kamerat av meg har en t3 med 1.6 td.. Regreima røyk for han men når vi skrudde av toppdekselet så var toppen i dødpunkt. kan det virkelig ha gått bra? Dette finner vi ut i morgen men morsomt å høre om andre har vært borti dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en 4 sylindret ottomotor 1-3-4-2 er aldri toppen i dødpunkt på alle 4 sylindre samtidig, så det har nok ikke gått bra.

Tenk også på at kamakslingen kanskje tok deg noen runder før den stoppet og, mens veiva fortsatt snurret rundt for fullt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppen i dødpunkt ?

Det står åpen en ventil hele tiden uansett hvordan kammen står vridd på de her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. Takk for svar.. da har det vel gått dritt:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan si som hovedregel at det i minst 999 av 1000 tilfeller ALDRI går bra når remmen ryker på en dieselmotor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

T3 har JX motor, altså mekaniske ventilløftere. Sist jeg var med å åpna en slik motor etter regreim havari så var kammen knukket i 3 deler... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kam er på merket (ØD) så er eksosventil på syl 2 åpen, det samme er innsugsventil på syl. 3 og 4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kammen var knekt i 3 her og.. Nesten 4.. Så blir å bytte noen ventiler og kam og fyre opp igjen..

 

Går det ann å ha inn hydraliske ventilløftere og kam som hører til golf 2 1.6 td?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det jeg sa på FB?

Og velkommen i knukket kam i 4 klubben kan du hilse kompisen din....du må nok ha i mek.løftere igjen ja, skjedde på en GTD jeg hadde også, toppen var også bare å kaste, stygge sår i toppen etter ventilhaveriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at ventilstyringene er gjenbrukbare etter at bananforma ventiler har blitt tvangsmata igjennom dem :P

 

Går ikke med hydrauliske løftere nei, ej heller hydraulisk topp på mekanisk bunndel uten modifiseringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, hva slags modifiseringer må til? Kjemisk metall på vannkanalen?:D

 

Og hvorfor går det ikke med hyd. ventilløftere? Størrelsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, hva slags modifiseringer må til? Kjemisk metall på vannkanalen?:D

 

Og hvorfor går det ikke med hyd. ventilløftere? Størrelsen?

 

Feil lengde på ventilene, annen kamaksel osv.

 

Du må plugge igjen ene oljereturen på den hydrauliske toppen for at den skal passe på mekanisk bunndel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke merket på svinghjulet jeg.. Er det sånn at man må ha speil for å se det med motoren i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.