#1 Skrevet September 21, 2011 (endret) Skulle svært gjerne hatt en oversikt over hvilke Audi, VW, Skoda, SEAT motorer som har 150hk og 210Nm. Noen kløppere på ETKA som kan komme med motorkodene og respektive modeller? Resultatene funnet så langt: AGU ARZ AQA AUM fra Golf 4, A3, TT. AEB ANB AVJ AWT APU fra A4, A6 og Passat. AYP AQX fra Ibiza Cupra, dog 156hk/210Nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2011 Står en drøss i denne tråden, spesielt VW og Audi: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131605 Her ligger det også noen få med mer effekt enn 150hk, men de luker du kjapt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2011 Står en drøss i denne tråden, spesielt VW og Audi:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=131605 Her ligger det også noen få med mer effekt enn 150hk, men de luker du kjapt ut. Og det var vel lite som belyste 150hk/210Nm ift spesifikke motorkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2011 AEB, APU, AGU er hva jeg kommer på nå. ARK og AUM tror jeg også tilhører denne kategorien. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=190547 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2011 (endret) Audi A4 og Passat; AEB, ANB, AVJ, AWT, APU Audi A3 og Golf; AGU, ARZ, AUM, AQA AWM er jeg usikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2011 Motorkode AEB, AWT, AGU, AVJ, AWM, BFB har 150hk/210nm BFB er vel 163 hk med behovstyrt bensinpumpe i tanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2011 (endret) Og de er fra hvilke modeller? Tror jeg fant det: Audi A4 og Passat; AEB, ANB Audi A3 og Golf; AGU, ARZ, AUM, AQA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2011 Driver du å planlegger mer Einser dokumentasjon eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2011 APU-motoren finner du i både A4 og A6. Desse motorene finner du i dem siste årsmodellene av A4. AUM får man i A3 og TT mener jeg på... altså tverrstilt. Ta en titt på den linken jeg posta oppi her...her klarer du å skaffe komplett liste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 22, 2011 Driver du å planlegger mer Einser dokumentasjon eller? Stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 22, 2011 awt er i audi a6 4b, og a4 b6 vertfall, kanskje b5 og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 22, 2011 BFB er vel 163 hk med behovstyrt bensinpumpe i tanken? Stemmer, det hadde det sneket seg inn en feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 22, 2011 Min A4 1.8T heter APU/AWT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 22, 2011 BFB er vel 163 hk med behovstyrt bensinpumpe i tanken? AVJ har også denne løsningen, altså uten bensinretur. Men fremdeles en 150Hk/210Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 22, 2011 Seat ibiza 1.8t 156hk AYP og AQX 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 22, 2011 (endret) Seat ibiza 1.8t 156hk AYP og AQX Denne overskrider vel kjapt 210Nm også? Nope (google it...). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 14, 2012 For å kunne gå videre med Statens Vegvesen må/bør vi kunne dokumentere motorkodene som har 150/210Nm. Da Møller ikke er villig til å hjelpe i den sammenheng kan det være en løsning å henvise til spesifikke kjennetegn (biler) som har aktuelle koder. Så hvis noen sitter med skiltnr som passer til de forskjellige kodene, send meg gjerne en PM med skiltnummer og hvilken motorkode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 14, 2012 Dersom noen sitter med effektkurver på en 150hk/210Nm motor og hadde det vært knall. edit: fått på plass for reg.nr. for 9 av 9 motorkoder nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 14, 2012 Vært sveet med moment/hk-kurver av originale 1.8T ja! Spesielt for å se forskjell på gammel type (AEB osv) kontra de som sitter i B6. Momentet kom i allefall på en helt annen måte på B6n min kontra B5n pappa hadde før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 15, 2012 Er det ikke bare å gå inn på nettsidene til diverse chip tunere? Pleier å være før/etter effektkurver der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 15, 2012 Jo, men med tanke på at jeg gjerne skulle hatt dette ifbm godkjenningsgrunnlag for 1.8T i einser Golf, så tror jeg vi gjør oss selv en bjørnetjeneste å bruke grafer som i viser ytterligere effektpotensial. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 15, 2012 Få en original 1.8T på benk en plass og gi oss ei REELL kurve, og ikke disse perfekte eventyrkurvene som chiptunerene bruker i før/etter. Tviler på at momentet ligger så dødflatt fra 1800 til 4500 for å si det sånn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...