Sjekkliste før snøen kommer

Anbefalte innlegg

På tide å gjøre klar bilen for vinteren. Har en lang sjekkliste på ting som må gjøres, men har spørsmål om de to mest kritiske:

Det er så dårlig styrke på nærlysene at det er livsfarlig! Hadde vært bedre med 2 stearinlys på panseret.

Har nettopp skiftet lyspærer, men det hjalp ikke stort. kan det være reflektorene?

Må også bytte drivknuter, men hvordan finner jeg ut om det er de indre eller de ytre?:confused: Kjipt å bestille feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er skikkelig dårlig og reflektorene ser blanke ut og glasset er rent så har du en motstand et sted. Feks på jordinga, i spakstell (hvis du har fullstrøm gjennom det, noe jeg TROR du kan ha da du har samme typen spakstell som går overens med b4)..

hvordan vet du at du må bytte drivknuter hvis du ikke vet hvilke det er? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mansjetten sprekt på de ytre? Som oftest er det de ytre som ryker, men da er det gjerne lurt å ta de ut å sjekke før du bestiller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det sikkert en motstand en plass, vet ærlig talt ikke, har null peiling på elektronikk :P

Trodde først det var hjullageret, men fant ut at det er drivknuten siden lydene bare kommer når jeg svinger til venstre når jeg gir på. Håper det er de ytre, mye billigere de. Fant et sett på ebay til 350,- :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ha spenningsfall fram til lyktene ja;) Mål evt. spenningsfall. Hvis det er så kan du legge opp nye ledninger( med større tverrsnitt) mellom batt. og lyktene. Mener du får kjøp ett ferdig universalsett til dette: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du får kjøp ett ferdig universalsett til dette: klø :

Biltema har et universalsett, passer best til eldre biler og riskokere, og utelukkende til H4-lyskastere...

Hvis man skal bruke det på en nyere VAG så må man enten "klippe og lime" mot originalpluggen på lykta, eller demontere baklokket på lykta og kaste det for å koble direkte mot lyspæra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble plutselig meget komplisert dette :P Kanskje jeg går for 55w i nærlysene istedet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel spesielt for nå som høsten er her, sjekke at dreneringer ikke har tettet seg pga løv m.m.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, der har du et godt poeng :) Har ikke det problemet selv, parkerer under tak hjemme og fritt for trær på jobb :)

Enda en ting som kan være greit, er å tectylere undersiden av bilen, siden det er en gjeng idioter som driver å kaster salt på veien :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.