#1 Skrevet September 23, 2011 Hei Da er tiden inne for og bynne og leite etter anlegg til bilen min. Noen som har noe tips, så er de bare og komme med de! Har en kompis med en 12" Ground zero. Den spiller ganske bra. Ikke ute etter noe som bare dunker, men som gir fra seg go og klar lyd, å spiller reint http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=3126&from=kelkoo Kom med tips og linker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2011 Har 2stk 12" Rockford Fosgate i lukket kasse.. dundrer godt, litt for godt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2011 Seas 12" er vel det beste valget jeg kommer opp med. Gå hvertfall ikke for en Kicker L7 12". Det var bare bråk og tull i bin B5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2011 Gå hvertfall ikke for en Kicker L7 12". Det var bare bråk og tull i bin B5 Feilbygd kasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2011 Tord : Heheh Da trur jeg at jeg står over den. Ingen "fan" av druse bass Simen: Kicker blir de ikke! Så de er sakt: smil : Skal søke litt etter Seas, så skal jeg se hva jeg finner Men alt av musikk opplegg i bilen min er orginalt. Dette er ikke noe jeg trenger og skifte ut vell ? Ang forsterker og slikt, hva bør jeg velge der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2011 Feilbygd kasse Kassa var nok riktig bygd desverre, men feilplassert av meg Uansett så låt Kickern mindre pent enn Seas elementet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2011 Å diskutere merker når det gjelder element er jo helt håpløst. Alle produsenter har forskjellige modeller med forskjellige small/thiele parametre som vil passe forskjellige typer og størrelse kasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2011 Legg heller penger i bra frontsett og egen forsterker til de, enn diger sub. Kjøp en grei 3 kanals forsterker, sub+ front. En grei sub i 10-12", mye som funker greit for ok pris, så kjøper du et bra front set..focal, hertz osv osv. få montert de skikkelig. Da har du et anlegg som spiller MUSIKK, med bra trøkk i mid bassen. Tror du blir mer fornøyd over tid med det, enn diger sub og orginale ht i bilen. Kjetil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2011 Selv tenker jeg at jeg faktisk vil beholde litt av bagasjerommet selv med god lyd. Kom over denne: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4854&katid=30&mid=m436&id=&vn=736 Bygger kun 13.3cm på det meste. Sett i en slik og et par gode høytalere i hatthylla så er du i mål EDIT: Ser at du har alt orginalt i bilen. Her kan det være lurt å bytte ut frontsettet i tilegg. Trekk strømkabel bak i bagasjerom og monter forsterker opp under hatthylla. Det blir knall skal du se Har selv Infinity Kappa høytalere i dørene foran og i hatthylla med Kicker forsterker bak som driver dette. Spiller meget godt og ikke minst rent. Et annet tips er å lydisolere både dører, hatthylle og bagasjerom med dynamat. Dette fjerner metallisk støy. Har MYE å si! Det spørs hvilket anlegg du er ute etter. Selv mener jeg det blir feil med bare bass. Noe som desverre er alt for vanlig idag.. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2011 Tusen takk for gode innspill her! Har tydeligvis veldig mye og velge mellom. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Men kommer til og starte med og kjøpe bare sub+kasse og forsterker. Har som sakt en bekjent med Ground Zero som jeg linket til i første post. Syns og huske at dette spilte veldig reint og pent. Han hadde heller ikke skiftet noe av de orginale musikk ht osv. Men er jo forskjellig til person til person når noen sier "god musikk". Skal sta og høre på de anlegget imorgen, får se hva jeg synes Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 23, 2011 jeg er ivertfall utrolig fornøyd med Ground Zero! Spiller utrolig pent med tanke på slaglengden! (5cm) Men de er rimelig tørst på effekt! Har 2x nuclear 15" btw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 23, 2011 Hør med Stian på Bassbrothers i Fosnavåg! Har sikkert det du er ute etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2011 Trur jeg kjører på med dette anlegget her : http://www.elutstyr.no/product_info....26&from=kelkoo Men noen som kan komme med noe tips til forsterker ? Å ikke av den dyreste sorten, men en som ikke vil få noe problemer med og druse opp litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2011 Trur jeg kjører på med dette anlegget her : http://www.elutstyr.no/product_info....26&from=kelkoo Men noen som kan komme med noe tips til forsterker ? Å ikke av den dyreste sorten, men en som ikke vil få noe problemer med og druse opp litt Linken funka ikkje.. Men jeg ville hatt noe med vifter i, da jeg er plaget med at den går varm etter 2timer med spilling å kutter =( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 25, 2011 Linken funka ikkje..Men jeg ville hatt noe med vifter i, da jeg er plaget med at den går varm etter 2timer med spilling å kutter =( Opsi! http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=3126&from=kelkoo De har jeg faktisk ikke tenkt på.. Noen typer du vil anbefale da ? Send gjerne link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 9, 2011 Jeg har en FOCAL 33KX sammen med FOCAL FP1.800 LE Limited Edition. Spiller klart og fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 9, 2011 Er egentlig ganske enig i det noen skrev oppi her angående frontsett først. Legg pengene i ett godt frontsett, samt noen høytallere i bakdørene og så kjøp sub til slutt. Jeg også tenkte at jeg kun trengte en sub da det var litt dypere bass jeg var ute etter, men etter å ha skiftet høytalerene i dørene (etter tips fra andre) så innså jeg hvor stor forskjell det var på lyden. Nå angrer jeg ikke ett sekund at jeg byttet høytallere fremme først. Jeg har nå en 10" Dynabel sub i reservehjulsbrønnen, spiller helt greit den. Hvis du vil, og ikke har handlet enda, så kan du jo ta en tur innom en dag å høre. Kommer hjem i desember en gang Edit: Ta deg en prat med Stian på bassbrothers, han vet hva han snakker om når det kommer til bilstereo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2011 10" bose aktiv i hjulbrønnen...grunnen til at jeg har aktiv er Bose resten,det gjorde MYE på lyden fra de andre høyttalerene når den innebygde forsterkeren slapp å dra det orginale elementet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...