Audi A4 B5: LED-skiltlys, blinklys og instrumentpanel

Anbefalte innlegg

Hei

Er ny her, og har nettop fått meg lappen og bil ;) Endte med en Audi A4 Advance 2001 i svart, 125hk 1.8. Den går godt og er tipp topp hittil :)

Har noen småfeil med bilen som jeg gjerne vil fikse.

1. Skiltlys

Det ene har gått og er samtidig fullt av rust, irr o.l inni det. Vurderer å bytte begge to med LED skiltlys, men finner ingen som passer online. Kan noen hjelpe?

2. Instrumentpanel

Glasset forran instrumentpanelet er sprekt. Er det vanskelig å få tak i sånne? Må man til hugger eller vil fks Møller klare å fikse det neste gang den skal til service?

3. Blinklys

Høyre blinklys forran er "ustabilt", om man kan kalle det det. Om morran når det er litt kaldt/ fuktig virker det ikke, men utover dagen blinker det som bare det. Dette har vel med dårlig kontakt å gjøre? Er det stress å skru opp lykta for å rense inni der, eller burde verksted gjøre det?

Har bestilt nye dayline lykter fra streetdesign (tar en evighet..), så det er et levelig problem inntil de kommer.

Selv er jeg sykkelmekaniker så har en viss teknisk innsikt vil jeg tro :P Men går ikke på de største jobbene.

MVH: Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen til klubben og forumet!

Angående instrumenthuset så er det ikke sikkert du får kjøpt løst glass, og det er ikke sikkert at du får kjøpt et brukt glass separat heller, men alternativet er da å kjøpe et komplett instrumenthus, brukt, for så å flytte over dine instrumenter til glasset/huset.

BLinklyset kan rett og slett ha dårlig kontakt. Trekk ut pæreholderen og inspiser for fukt og irr. Skrap ren kontaktene til pæra og ha på litt olje for å forhindre korrosjon. Putt gjerne også inn en ny pære.

Skiltlyset kan jeg ikke svare på, da det finnes mange forskjellige modeller. Jeg er sikker på at en B5-eier kan svare deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. skiltlysene så er det bare å ta med pærene på enten Biltema eller Torshov Bilrekvisita, de har lyspærene i både vanlig halogen hvite og LED :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. skiltlysene så er det bare å ta med pærene på enten Biltema eller Torshov Bilrekvisita, de har lyspærene i både vanlig halogen hvite og LED :)

Kjøpte vanlig pære, men fy så kjedelig lys de gir...

Har lett etter led-skiltlys som ikke gir feilmelding en stund nå, klarer noen av dere å finne noen som passer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.