hvordan bytte varme register?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er varme registert mitt som har gått i stykker?

Det kommer frostveske inne i coupen, gjennom lufte kanalene.

 

Hvordan får jeg reparert dette? må jeg ut med hele dasjbordet?

Noen som har gjort dette før på en Audi coupe typ89?

 

Jeg har tatt ut alt inne i bilen nå, seter,teppe og isolasjon på grunn av at det var gjennom bløtt : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvordan man bytter denne?

register.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på akkurat din bil. Men bytta viftemotor i en Audi 100, og da så jeg at varmeregisteret sitter i samme boksen. Har du A/C så tror jeg du kan begynne å grue deg. Uten A/C blir det mye lettere, men alikevel en skikkelig møkkajobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på akkurat din bil. Men bytta viftemotor i en Audi 100, og da så jeg at varmeregisteret sitter i samme boksen. Har du A/C så tror jeg du kan begynne å grue deg. Uten A/C blir det mye lettere, men alikevel en skikkelig møkkajobb.

 

Tror ikke det er noe artig jobb nei, men jeg har ikke A/C da.

Måtte du ut med hele dasjbordet eller? Det har jeg ikke noe lyst til og gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tok av dekslene under dashen på begge sider. vippet av vinklene på luftkanalene og løsnet det jeg fant av skruer. Det var nok til at jeg i tillegg til å fjerne A/C lokket (slipper du), og løsnet på boksen til vifte/register fikk vippet boksen litt opp. Det er mulig du klarer å dele boksen uten å ta den helt ut. Det er vel noen metall-klips langs skjøtene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tok av dekslene under dashen på begge sider. vippet av vinklene på luftkanalene og løsnet det jeg fant av skruer. Det var nok til at jeg i tillegg til å fjerne A/C lokket (slipper du), og løsnet på boksen til vifte/register fikk vippet boksen litt opp. Det er mulig du klarer å dele boksen uten å ta den helt ut. Det er vel noen metall-klips langs skjøtene?

 

 

Skal prøve og få byttet det ut i neste uke nå, så da får jeg se da, om jeg slipper og ut med hele dasjbordet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn så det ut da jeg gjorde det på min typ89.. Bare å glede seg.. Tror 99% sikkert at det ikke går uten å ta ut dashen..

010903 002_liten.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik gjorde jeg også det. Ut med heile dritten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hoff... : bh :

 

da blir det mye skruing ja. Vet dere hva registeret koster? evnt. om det går an og reparere det gammle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKE fiks det gamle, jeg gjorde det : bh : .. Og måtte ut med skiten en gang til..! Jeg plastret det igjen med glassfiber, så bra ut og virket i noen uker før det begynte å lekke igjen..

Husker ikke prisen for et nytt, over tusen lappen hvertfall men ikke så mye tror jeg. Jeg fikk tak i et brukt, men angrer litt på det og.. Kommer sikkert til å ryke det og.

Kjøp nytt så holder det i 15-20 år..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte for noen år siden og mener jeg betalte ca 6-700 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og hørte på pris idag, på møller skulle de ha ca.1400,- men dem hadde det ikke på lager..

 

Var på radiator spesialisten, og dem skulle ha 714,- + mva og dem hadde det på lager :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var dash'n ute, brukte ca.2,5 time. Sinnsykt mye ledninger og skruer ja må jeg si...

 

Det gammle registeret var godt brukt, forstveska rann rett gjennom!

Fikk 15% rabatt på Radiatorservice igjennom klubben!

 

Nå er det bare og montere sammen igjen, vil tru det tar noe lengre tid enn å demontere!

dashbord.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OFFFFFFFFFFFF...........

 

Minner meg om en uhyggelig stund, hehe!! Tar litt lenger tid å få tilbake ja. Pass på å få alt slik det skal, at ikke dashen står i spenn etc.. Få med alle "gnisse" isoleringer etc... Jeg har litt ekstra knirk i bilen etter å ha hatt det ute to ganger, men ikke så gale.. Nå er jeg veldig kresen på slikt da, SKAL ikke knirke i Audi :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OFFFFFFFFFFFF...........

 

Minner meg om en uhyggelig stund, hehe!! Tar litt lenger tid å få tilbake ja. Pass på å få alt slik det skal, at ikke dashen står i spenn etc.. Få med alle "gnisse" isoleringer etc... Jeg har litt ekstra knirk i bilen etter å ha hatt det ute to ganger, men ikke så gale.. Nå er jeg veldig kresen på slikt da, SKAL ikke knirke i Audi :fy:

 

 

ja OFFF kan du si ja!

 

Men nå er dash'n på plass igjen, gikk ganske greit egentlig!

Får bare håpe at jeg slipper unna med knirke lyder da..

 

Da er det bare og begynne på neste arbeidsoppgave, og det er å bytte vindu i dørene, skal montere i el-vindu!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet varmeregister på en Corrado VR6 jeg hadde før.

Akkurat samme scenario som dere hadde, nemlig dashbord ut. Møkkajobb:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.