#1 Skrevet September 25, 2011 En bekjent av meg har en 83 mod golf mk1 som han ønsker å montere servo i.. Så derfor lurer jeg på hva må byttes? Og fra hvilken type bil brukes delene ifra? Passer det fra golf 2 f.eks? Regner med at mange her inne vet svar på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2011 Kan være greit å redegjøre hvilken motor som sitter i energolfen. Min 85 Golf 1.6 har iallefall fått montert/specet servo, så antar dette går bra over på 1.5 motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2011 Å montere servopumpen på motoren er det minste problemet, der kan man bruke "hva som helst", men du må skaffe den riktige tannstanga til einseren. Da må man selvfølgelig kikke etter nyere Cabrioer på hoggere, jeg tror ikke servo i det hele tatt ble tilbudt i Golf før 1983? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2011 Er nok bare Cab en del nyere enn 83 som kunne leveres med Servo. Fra MK2 er det max servo pumpa som passer. Men hvorfor servo i MK1? Er da lett og fin på rattet selv med 195 dekk min... Blir bare vinglete med servo, servo systemene som er så gamle er ikke like sofistikerte som i dag desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2011 Var en 1.8l sa han? Muligens ombygd? Jeg veit ikke noe om bilen desverre, og det gjør vel ikke eieren heller;) Men det er en cab ihverfall.. Er han som eier bilen som ønsker servo da han syntes den var tung på rattet. Sitter 8x13 ats felger på den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2011 Min '80 cab var også veldig tung på rattet, selv med 13-tommere. Antagelig er det byttet til et mindre ratt enn originalt og da blir det selvsagt verre å ratte. Min hadde mindre. På min 77 har jeg originalrattet ennå, og den er vesentlig lettere enn cabben. Har også vurdert servo, men det er kun et problem når en står stille. Litt bevegelse gjør susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 26, 2011 Plukk alt fra en nyere cab, så er det bolt on. Men masse arbeid. Er forskjeller på rattleddet også, så hvis rattstammen er lik så kan den også flyttes over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...