#1 Skrevet September 25, 2011 Har store problemer med å få starta en audi 90 jeg disponerer for tia. Den har hatt samme symptom før men nå har den stått rolig en stund, så da starter den veldig sjelden. Alt er i orden med strøm og starter slik som jeg ser det. Vrir om nøkkel, men da skjer det ingenting. Slik som det var før så måtte en vri om nøkkelen 3-4 ganger for at den skulle slå inn. Kan det være noe med tenningslås eller liknende? Er vel ikke noe startsperre på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2011 Jeg syns det var litt uklart, men går startmotoren rundt? Eller var det slik at du måtte prøve 3-4 ganger for at startmotoren skal fungere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 25, 2011 Slik jeg ser det så blir det ikke sendt strøm til startmotoren en gang! Så den går ikke rundt nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 25, 2011 Min erfaring er at det er sjelden at tenningslåsen byr på slike problemer. Det er nok heller innslaget på startmotoren som er gått i stykker. Dette er heller ikke så uvanlig fenomen. Det er ikke så vanskelig å bytte starter heller, men du må jobbe undenifra og via høyre forskjerm på disse bilene. Alle femmer-startere passer overens så lenge de er til bensinmotor, kjekt å vite hvis du skal finne en brukt starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 25, 2011 Flott! Da skal jeg begynne å undersøke. Takk for hjelp så lenge Per Henrik! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 25, 2011 Men hører du det klikker i starteren når du vrir om nøkkelen, eller skjer det absolutt ingenting? Etter min erfaring så klikker det i starteren/innslaget når du vrir om nøkkelen når innslaget er ødelagt, og den kommer gjerne skikkelig etter noen forsøk. Godt mulig den er så ødelat at den ikke klikker også, men da synes jeg det er rart at den starter i det hele tatt. Prøvd å vri nøkkelen på en annet måte når du vrir den om? F.eks bryte den lett opp, ned eller til en av sidene mens du vrir om nøkkelen? Den elektriske delen på tenningslåsen er jo ikke akkurat et ukjent problem på eldre VW/Audi, og da får du symptomer som dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2011 Der starta jaggu bilen! Mads kom med løsningen i form av å "bryte" på nøkkelen mens en vrir om. Så da blir det vel å skifte bryteren på tenningslåsen, så det blir i orden igjen. Takk takk og atter takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2011 http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-b3-b4-c3-c4.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2011 Der starta jaggu bilen! Mads kom med løsningen i form av å "bryte" på nøkkelen mens en vrir om. Så da blir det vel å skifte bryteren på tenningslåsen, så det blir i orden igjen. Takk takk og atter takk Der hadde jeg flaks:p Neida, godt du fant ut av det. Vært borte i noen vrange tenningslåser på VW og Audi før, og det er ikke unormalt at disse bakstykkene tar kvelden med tiden. Følg guiden til Hermann, hvor du også finner delenummeret, så blir det forhåpentligvis bra igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...