Passat 1.9tdi 2002 blåselyd i motorrom!

Anbefalte innlegg

Hei. har en suselyd i motorrom som jeg selv tror kommer fra turbo eller innsug/insprøytning.. lyden er samenlignbar med et varmeapparat som står på full effekt, skikkelig blåse/suselyd!

Det er kun ved pådrag at lyden kommer, (når turbo ladder eller at motor må "ta i") men lyden kommer også under 1500 o/min. Den går helt fint når bilen står i ro. .

Når motor går ned fra pådrag hoster den, (punktet mellom pådrag og at motor går lett) hvis dere forstår hva jeg mener :)

Har nettop vært på verksted siden jeg ikke er så ivrig på å skru på så ny bil : smil : Fikk vite at en ledning til varmeføler for dieselinsprøyting hadde brudd, denne ble byttet samt. dieselfilter. Feilen ble funnet med diagnoseverktøy fra Bosch, men ble liten forskjell på både drivstofforbruk og hosting som de mente var symptomene..

noen som har vært i samme situasjon eller hatt samme problem? vanlig problem på 1.9tdi? Blir takknemlig for svar!! Siden det kostet 5000,- å få byttet filter og en ledning sist den var på verksted: bh :

på forhånd takk:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok en turbotrykkslange som har hoppet av, sikkert nede ved intercooleren. demonter plata under motor så ser du nok feilen ganske så enkelt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket nå nettop, turbotrykkslangen hadde sprukket! det var en sprekk på 1-2cm rett nedenfor turboinntaket :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.