Prob. med pærebytte VW Golf Mk.V - HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Nå sitter jeg her, og føler meg som den mest inkompetene mannen i VERDEN!

 

Jeg fikk feilmelding i FIS i dag, at høyre parklys var defekt så jeg satt kursen mot bensern for å bytte. Lite viste jeg at det tydelvis kreves fagbrev i både svak, sterkstrøm, og bilelektro for å gjøre dette.

 

Problemet er nå at jeg (ikke spør hvordan) fortsatt har defekt parklys, og har klart å demontere xenonpæra på høyre side og jeg får den f%$# ikke inn igjen.

: bh :: bh :: bh :: bh :

Noen som har peil på følgende:

- Hvordan (i svarte h#$%##) får jeg montert xenonpæra igjen?

- Hvor (i svarte h#$%##) sitter parklys pæra?

 

En oppgitt hilsen Per Erik, og på forhånd takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg mest sansynlig klart å ødelegge xenonpæra!!! At det skal være så H"##"#"" vanskelig å bytte pæra er helt FANTASTISK!!!!!!

 

Noen som vet hva dette vil koste på Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1200 ca vel ?

 

Flott! Var det jeg var redd for. Kan evt kjøpe pære løst å forsøke igjen. Noe fler som har erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! Var det jeg var redd for. Kan evt kjøpe pære løst å forsøke igjen. Noe fler som har erfaring med dette?

 

Var kun for pære jeg mente dada :)

 

Det skjedde meg også, men hvordan har du ødelagt pæren da?

 

Jeg slet også veldig med å få den på plass, er knot, men klarer ikke forklare helt hvordan eller.

 

Reis innom møller og spør om de kan prøve pæren du har først, evt en ny en. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er delene:

 

bilde4-1.jpg

 

bilde3.jpg

 

bilde2.jpg

 

bilde1.jpg

 

Pæra er mest sannsynlig fucked, da den lyser gulaktig, og ikke blått som før?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tatt på glasset på pæra med fingra dine? da endrer den fort fargen faktisk.. just sayin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tatt på glasset på pæra med fingra dine? da endrer den fort fargen faktisk.. just sayin

 

Kan godt hende jeg har vært borti selve pæra.

 

Fryktelig irriterende. Har bestilt time hos Møller til neste uke for å få byttet faenskapen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit veldig med å bytte pærene første gangen, men det er gjort på 2 min når en vet hvordan :)

 

Hvorfor bruke 1200,- +++ på Møller for å bytte den, når du kan kjøpe pærer hos VVME for en brøkdel av prisen?

 

Jeg kan lage en "How To" for deg hvis du vil :)

 

Edit: 340,- inkl. frakt for 6000k pærer fra VVME.. Jeg har hatt pærer og xenonkit fra de i alle bilene mine, og har aldri hatt noe feil med de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit veldig med å bytte pærene første gangen, men det er gjort på 2 min når en vet hvordan :)

 

Hvorfor bruke 1200,- +++ på Møller for å bytte den, når du kan kjøpe pærer hos VVME for en brøkdel av prisen?

 

Jeg kan lage en "How To" for deg hvis du vil :)

 

Edit: 340,- inkl. frakt for 6000k pærer fra VVME.. Jeg har hatt pærer og xenonkit fra de i alle bilene mine, og har aldri hatt noe feil med de :)

 

Ja! Veldig gjerne en how-to :D

 

Fikk prisoverslag fra Møller Skøyen nå på 1926,- (!!!) for bare xenonbytte på EN SIDE!!! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja! Veldig gjerne en how-to :D

 

Fikk prisoverslag fra Møller Skøyen nå på 1926,- (!!!) for bare xenonbytte på EN SIDE!!! : bh :

Da fikser jeg det vettu :)

 

Shit : eek : Det var en helt syk pris!! Da bestiller du fra VVME! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikser jeg det vettu :)

 

Shit : eek : Det var en helt syk pris!! Da bestiller du fra VVME! :)

 

Ja, blir nok til det.

 

Men jeg forstår ikke hvordan det skal være så vanskelig (les: kul i helvete umulig) å få inn pæren igjen. Vet ikke hva jeg gjør feil, som jeg ser det så er ballasten og den som skrur skiten sammen riktig montert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er:

 

Hvordan skal disse 3 delene settes sammen igjen, og hvordan får jeg dette inn i lampa igjen:

bilde2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig satt sammen, sånn som på bildet litt over her, men skal inn i en annen rekkefølge :)

 

1. Pæra skal inn først. Den pinnen som er paralell med pæren (tenneren?), skal være nedover om jeg ikke husker helt feil. Det er ett hakk til pæren, så det er egentlig kun en plass den kan sitte riktig. Den sitter løst selvom den er i hakket, så du må gjøre det forsiktig!

 

2. Nå skal plastbiten på plass! De to små metallbitene (+ og - ?) skal stå nedover. Denne setter du rett bak pæra, og skrur den med klokka. Denne kan også kun sitte fast på en måte. Når du får denne på plass, så sitter pæra helt fast.

 

3. Balasteren skal på. Det er piler på den, om jeg ikke tar helt feil, som viser hvilken vei den skal på. Denne skal også bare settes på baksiden av pæra og vries med klokka. Når denne er festa, så må du finne kontakten som skal festes på balasteren. Denne hopper av når en skrur av balasteren. Den sleit jeg med å finne, og skjønte ingenting når jeg gjorde dette første gang :P

 

Håper dette var til hjelp! Hvis ikke du får det til, så kan jeg lage en How To med bilder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en D2S pære? Kom innom meg på statoil smestad så fikser jeg en super pris på d2s og parklys:) har ett par liggende som ikke blir solgt uansett. ring/sms 47246265

 

-tore

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en D2S pære? Kom innom meg på statoil smestad så fikser jeg en super pris på d2s og parklys:) har ett par liggende som ikke blir solgt uansett. ring/sms 47246265

 

-tore

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

 

Fantastisk! Hva snakker vi "superpris" : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig satt sammen, sånn som på bildet litt over her, men skal inn i en annen rekkefølge :)

 

1. Pæra skal inn først. Den pinnen som er paralell med pæren (tenneren?), skal være nedover om jeg ikke husker helt feil. Det er ett hakk til pæren, så det er egentlig kun en plass den kan sitte riktig. Den sitter løst selvom den er i hakket, så du må gjøre det forsiktig!

 

2. Nå skal plastbiten på plass! De to små metallbitene (+ og - ?) skal stå nedover. Denne setter du rett bak pæra, og skrur den med klokka. Denne kan også kun sitte fast på en måte. Når du får denne på plass, så sitter pæra helt fast.

 

3. Balasteren skal på. Det er piler på den, om jeg ikke tar helt feil, som viser hvilken vei den skal på. Denne skal også bare settes på baksiden av pæra og vries med klokka. Når denne er festa, så må du finne kontakten som skal festes på balasteren. Denne hopper av når en skrur av balasteren. Den sleit jeg med å finne, og skjønte ingenting når jeg gjorde dette første gang :P

 

Håper dette var til hjelp! Hvis ikke du får det til, så kan jeg lage en How To med bilder :)

 

Så pæra skal inn først? Bra! Da skal jeg teste det når jeg kommer hjem.

 

Må uansett ha ny pære, så får se om jeg ikke kjører innom Statoil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som nettpris?:) Høres det greit ut?

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så pæra skal inn først? Bra! Da skal jeg teste det når jeg kommer hjem.

 

Må uansett ha ny pære, så får se om jeg ikke kjører innom Statoil :P

Stemmer det :)

 

Ja det bestemmer du seff selv, men pleier bare å ta noen dager å få de tilsendt :) Husk at den prisen jeg skreiv istad er for ett par og i 6000k :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veiledende hos meg for den pæra er 998,-

 

Skal få den for 350,- men den prisen er once in a lifetime^^

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veiledende hos meg for den pæra er 998,-

 

Skal få den for 350,- men den prisen er once in a lifetime^^

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

 

Det er vel strengt tatt ikke noe å lure på!

 

Hvilken Statoil jobber du på Tore?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil Smestad. Midt i smestadkrysset over Ring 3:)

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil Smestad. Midt i smestadkrysset over Ring 3:)

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

 

Fantastisk! Jeg bor på Røa, så kjører forbi døra di etterpå. Når er du på jobb? Er ferdig på jobb ca kl 17 :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må.egentlig en tur ut til Grini og Oslo felgretting etterpå med en kompis. Bor selv på røa, er her hver dag men regner med at du vil ha det i orden asap? Kan godt ta med pæra hjem og treffe deg senere?

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må.egentlig en tur ut til Grini og Oslo felgretting etterpå med en kompis. Bor selv på røa, er her hver dag men regner med at du vil ha det i orden asap? Kan godt ta med pæra hjem og treffe deg senere?

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

 

Ja, hvis det funker for deg. Er jo egentlig ikke stress, bortsett fra at jeg synes det er jalla med en fungerende hovedlykt.

 

Sender deg PM med mobilnummeret mitt, så kan vi evt ringes senere i dag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.