Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer eg på folk sine erfaringer med dette? Når man bygger større bremser på bilen enn det som er originalt, hva trenger man av dokumentasjon? Må man gjøre/vise til noe mer enn og bare bytte bremsene for og få slikt godkjent? Har aldri prøvd på dette før så har ikke snøring :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri gjort det sjøl men er flere her på forumet som har gjort det. Søker du litt så finner du det ;) Så vidt meg bekjent så finnes det vel et par oppgraderinger til VAG biler hvor Møller har godkjenningspapir. Utenom det så må man vel søke biltilsynet og legge ved den dokumentasjonen de krever. Og da er det jo som kjent opp til hvert enkelt biltilsyndistrikt om det blir godkjent eller ikke.

Solgte nettopp noen RS4 B5 bremser og i den forbindelse så søkte jeg på forumet om de. Fant da ut at en hadde fått godkjent RS4 bremseoppgradering på en A4, så det finnes muligheter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har godkjent ombygning til komplett Rs4 B5 bremser på min A4. Jeg søkt først, bygde om og viste det hos Møller. De skrev en kvittering hvor det var listet opp med ord hvilke deler som var byttet og at dette var komplette Rs4 bremser montert og i forsvarlig stand. Tok med denne til SVV, og etter en prøvetur stod det i vognkortet.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har godkjent store RS2 bremser med S8 323mm skiver foran og ventilerte S4 bremser bak på min S2. Var ingen enkel sak dette.

Måtte bevise at dimensjon på stempel i H.bremsesylinder var identisk med RS2 og at ABS systemet fungerte sammen med modifikasjonene.Alle delene måtte være fra Audi. Etter mye om og men og etter en vill prøvetur på vinterføre ble det godkjent. Jeg måtte til slutt få skriftlig godkjennelse fra Møller at Etka beskrivelsen "Audi coupe quattro" var identisk med S2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja. Så når eg nå kjøper brukte Porsche brembo calipere fremme og brukte rs4 b7 calipere bak så har eg ett stort problem? Må nesten ringe møller og høre. Blir 345x32 mm fremme og 300x22 bak, dette på en A4 B7.

Som sagt så er caliperene brukte og kjøpt fra utlandet. Tror dere møller vil godta dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.