Anbefalte innlegg

Helluu

 

Fikk nye bremser idag, rundt hele, så tenkte å få bytta det fortest mulig..

 

Er det noe problem å bytte bremsene sjøl eller? Har aldri vært borti noe med bremser før, så det er sagt.

 

Noe spesielt jeg trenger f.eks?

 

 

Eg takkar på forhånd,

 

Mvh :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helluu

 

Fikk nye bremser idag, rundt hele, så tenkte å få bytta det fortest mulig..

 

Er det noe problem å bytte bremsene sjøl eller? Har aldri vært borti noe med bremser før, så det er sagt.

 

Noe spesielt jeg trenger f.eks?

 

 

Eg takkar på forhånd,

 

Mvh :)

 

Nye bremser? Hva legger du i det? Skiver, klosser, kalippere, bremserør, osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja sorry.

 

Det er nye skiver og nye klosser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet skiver og klosser på min A4 B5 og det var ikke så forbanna vanskelig, men vet ikke hvor mye forskjell det er fra A4 til S3 :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde være en smal sak. Du trenger et standard skrallesett, kansje et litt beefy flatt skrujern, en stålbørste, litt kobberfett, bremseskiverens, en duppeditt som kan skru inn stempelet i kalippen bak (hvis det er sånn "skrustempel" bak på s3), litt ståltråd for å henge opp kalippen når du skal ha av skiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du trenger 7mm Unbraco. Det er sjelden vare i de fleste Unbracosett (som regel 6mm og 8mm).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du trenger 7mm Unbraco. Det er sjelden vare i de fleste Unbracosett (som regel 6mm og 8mm).

 

Bilxtraene har den unbracoen:) Men du må ikke ha den for å skifte foran. Hvertfall ikke på B6 1.8T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde være en smal sak. Du trenger et standard skrallesett, kansje et litt beefy flatt skrujern, en stålbørste, litt kobberfett, bremseskiverens, en duppeditt som kan skru inn stempelet i kalippen bak (hvis det er sånn "skrustempel" bak på s3), litt ståltråd for å henge opp kalippen når du skal ha av skiva.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy1/

 

Og ei diger vannpumpetang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svara folkens!

 

Skal se åssen det her går seg til!

 

Takk igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare slenge inn at bytte av skiver og klosser gikk greit!:)

Tok bare litt tid, men selve skruiinga gikk bra! Fikk med meg en kompis, så da var det bare å gyve laus :)

 

Digg med bremser som tok skikkelig, og ikke skraaapa ;)

 

Prøve bakdelen i morra

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare slenge inn at bytte av skiver og klosser gikk greit!:)

Tok bare litt tid, men selve skruiinga gikk bra! Fikk med meg en kompis, så da var det bare å gyve laus :)

 

Digg med bremser som tok skikkelig, og ikke skraaapa ;)

 

Prøve bakdelen i morra

 

:)

 

Bilder? : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kortvarig glede!

 

Bare rekt å få kjørt noen få usle mil, og det rister jo ibremsene.. Veldig opp og ned hvor mye det er, men kan være ganske merkbart.. Ikke no morro.

 

Jeg burde kanskje gjort litt mer research før jeg kjøpte.. Hehe. Er Turbogroove skiver, og har vel lest fram til nå ganske delte meninger, for det meste negative egentlig..

 

Surt..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kjøpt skiver med kast... De uten er mye bedre :P

 

Tror jeg hadde klagd på skivene hvis de hadde slått seg etter få mil. (Hvis det er kast som er problemet)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,

jeg, eller. Har sagt ifra til der jeg kjøpte de. Og de sier at jeg må sjekke for kast under montering og blabla, at reingjøring blei gjort skikkelig osv.

 

Alt blei gjort etter "boka" for å kalle det det. Reingjorde skikkelig, og gjorde alt rolig og pent, så som jeg kan skjønne, har ikke vi gjort no gærli.

Det rista hvertfall ikke før jeg bytta, og i dag rister det uansett fart..

 

Og også, bakpå eksen til skivene, står det monteringsintrukser..

At hvis det er kast over .02-.05 mm, så må man prøve å utbedre det på ettlanna vis..

Jeg tok inn en skive bak, helt ny, enda ikke montert, og målte. Det er opp IMOT .08 mm kast, når det ikke er montert på.

Så kastkravet på 0.05mm blir jo da, spørr du meg, ganske vriient å holde.. :P

 

Regner med at det skal gå ganske lett å returnert de her. Det burde det hvertfall.

Har såvidt kjørt med de, og de etter som jeg kan skjønne, kan ikke være bra?

 

 

Noen andre anbefalinger av bremser og klosser?

 

 

Det som er litt surt nå da, er at igår kveld monterte vi, brukte rundt 3timer tror jeg.

Nå må jeg montere det av igjen ikveld, få sendt det avgårde i morra, montere på det gamle, med stålslitte klosser.. Hurra!

Men bror min var så snill at jeg får låne bilen hans, og har derfor bestilt orginale skiver og klosser foran, i all hast, for å i det hele tatt ha bil. Så må reise 18mil ca, for å få henta de i morra, og montere de igjeeen i morra kveld..

Får trening i bremsebytte gitt ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg bare dele at jeg fikk henta nye orginale skiver og klosser foran i dag, og montert de.

 

Ikke antydning til noe slags lyd eller risting i det hele tatt. Helt gull! :)

 

WOHO! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.