Rallye Monte-Carlo test 1986 of the famous Audi S1

Anbefalte innlegg

Sikkert diskutert før. Lurer på hva den der tøffe lyden kommer av når Walter slipper gassen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert diskutert før. Lurer på hva den der tøffe lyden kommer av når Walter slipper gassen?

 

De hadde ikke noen pop-off ventil den gangen, så når gasspjeldet lukkes, bråstopper luftstrømmen i innsuget. Lyden er turbinbladene i turboen som bremses mot den plutselig stillestående luften. Og ja, lyden er grisetøff, og selve lyden som beskriver Gruppe B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen annen sjåfør enn gode gamle Walter i S1? :)

 

Selv om han hadde rimelig flaks på 02.00min :D så var det TØFT å se på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen annen sjåfør enn gode gamle Walter i S1? :)

 

D'oh, Ja! The Stig. The original Stig. Selveste Stig Blomquist! :tilber: Walter hadde ikke kunnet kjøre Audien så bra hvis ikke Stig hadde lært bort "The Scandinavian flick".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh , glemte svensken :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsyk ketchup-effekt : rock :

Rå kjøring, fyren virker ikke stresset i det hele tatt er han sitter i jeansen sin og forteller hvordan bilen virker, på holken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De hadde ikke noen pop-off ventil den gangen, så når gasspjeldet lukkes, bråstopper luftstrømmen i innsuget. Lyden er turbinbladene i turboen som bremses mot den plutselig stillestående luften. Og ja, lyden er grisetøff, og selve lyden som beskriver Gruppe B.

 

En liten rettelse til det innlegget, "Pop-Off" stammer vel egentlig fra tidligere F1 biler, og har ikke samme funksjon som Dump-Valve, Blow-Off-Valve eller resirk, som vi kjenner idag.

 

"Pop-Off" var egentlig en overtrykksventil, som åpnet om ladetrykket ble for høyt. Denne ble montert rett før løpsstart, slik at ikke team'ene hadde mulighet til å jukse med ladetrykket for å få det høyere enn fastsatt i reglementet.

 

--

 

Uansett, lyden, turbochatter(?), pga manglende dumpventil, er en skikkelig fet, å enda fetere enn i denne videoen når man har fått skikkelig turtall og ladetrykk på maskina :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.