#1 Skrevet September 26, 2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2011 Sikkert diskutert før. Lurer på hva den der tøffe lyden kommer av når Walter slipper gassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2011 Sikkert diskutert før. Lurer på hva den der tøffe lyden kommer av når Walter slipper gassen? De hadde ikke noen pop-off ventil den gangen, så når gasspjeldet lukkes, bråstopper luftstrømmen i innsuget. Lyden er turbinbladene i turboen som bremses mot den plutselig stillestående luften. Og ja, lyden er grisetøff, og selve lyden som beskriver Gruppe B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2011 Finnes det noen annen sjåfør enn gode gamle Walter i S1? Selv om han hadde rimelig flaks på 02.00min så var det TØFT å se på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 1, 2011 Finnes det noen annen sjåfør enn gode gamle Walter i S1? D'oh, Ja! The Stig. The original Stig. Selveste Stig Blomquist! Walter hadde ikke kunnet kjøre Audien så bra hvis ikke Stig hadde lært bort "The Scandinavian flick". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2011 Oh , glemte svensken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2011 Sinnsyk ketchup-effekt Rå kjøring, fyren virker ikke stresset i det hele tatt er han sitter i jeansen sin og forteller hvordan bilen virker, på holken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 4, 2011 De hadde ikke noen pop-off ventil den gangen, så når gasspjeldet lukkes, bråstopper luftstrømmen i innsuget. Lyden er turbinbladene i turboen som bremses mot den plutselig stillestående luften. Og ja, lyden er grisetøff, og selve lyden som beskriver Gruppe B. En liten rettelse til det innlegget, "Pop-Off" stammer vel egentlig fra tidligere F1 biler, og har ikke samme funksjon som Dump-Valve, Blow-Off-Valve eller resirk, som vi kjenner idag. "Pop-Off" var egentlig en overtrykksventil, som åpnet om ladetrykket ble for høyt. Denne ble montert rett før løpsstart, slik at ikke team'ene hadde mulighet til å jukse med ladetrykket for å få det høyere enn fastsatt i reglementet. -- Uansett, lyden, turbochatter(?), pga manglende dumpventil, er en skikkelig fet, å enda fetere enn i denne videoen når man har fått skikkelig turtall og ladetrykk på maskina 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...