#1 Skrevet September 26, 2011 Har planer om å bytte ut 10v motoren i min urquattro til en 20v! Dette er en svensk bil som er momset inn, men har tenkt til å få skilter på den om et par år. Er dette noe problem å få godkjent? Hadde egentlig tenkt å kjøpe en s2 og flytte over motor og ledningsnett. Og planen var å også å prøve å flytte over ABS bremser og S2 bakstilling. Hvilke understelsdeler passer over fra audi s2? Kan forstilling flyttes over? Fjørbein osv? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 26, 2011 er det ikke noe å samle på det som er der eller? Tenker da på en ur quattro i god stand med alt orginalt er jo gjerne litt mer verdifull enn en ommbygget en.. S2 drivlinje og understell er bolt on. men da må du bytte alt komplett ... er litt andre størrelser osv på endeledd osv på s2. som om du mixer s2 deler med ur q deler er det gjerne noe som ikke passer sammen. så bytt som sagt alt i tilfelle:) men som sagt er det mulig å få orden på org motor og understell ville jeg vurdert det . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2011 Takker for svar! Er ingen endelige planer som er lagt enda. Men motor som sitter der fusker, å har ikke hørt så mye positivt om k-jet med tanke på å få det til å gå ordentlig. Understellet tenkte jeg egentlig først og fremst for å få stabstag bak og litt lettere tilgang på deler. Men første planen var å holde den helt org med 10v motoren. Ho tyska dama i bilen er heller ikke helt grei å skriker støtt og stadig, men det er kanskje ikke store problemet å få ho stabil og til å holde stillt.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2011 går i samme tanker som dette, men mitt utgangspunkt er litt annerledes. Få tak i en s2 eller rs2 og flytte alt over på min vw passat gt syncro. Regner med det skal være ganske mye "bolt on", da det er samme understell etc som ur quattro/90 quattro. har funnet en bra rs2 til ca 80 tusen svenske, så da blir ikke prisen så gærn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2011 merk at på rs2 / s2 avant er det annen bakstilling en på ur quattro, s2 coupe , typ 89 80 og 90er. Hva som er på bakstilling på passaten kjenner jeg ikke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2011 Hva som er på bakstilling på passaten kjenner jeg ikke til Den er mer eller mindre lik (utenom selve diffen) i utforming som på Golf 2 Syncro, Golf 3 Syncro og Passat B3/B4 Syncro. Totalt forskjellig fra alle andre Audi bakstillinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 30, 2011 Noen som vet om det er mulig å få godkjent bytte til 20v? Tenker da egentlig 3b. Noen som har gjort dette før og fått det godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2011 Den er mer eller mindre lik (utenom selve diffen) i utforming som på Golf 2 Syncro, Golf 3 Syncro og Passat B3/B4 Syncro. Totalt forskjellig fra alle andre Audi bakstillinger. Er ikke hans '87 Passat syncro tilnærmet lik quattro med torsen da, og ikke lik som de du nevner her? Jeg gir også min stemme i å beholde 10V i en original urquattro, da får man heller investere litt i en elegant oppgradering av styringen om den gamle KE-jeten begynner å bli kranglete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2011 Går kanskje imot å bygge motronic på 10v motoren, ser det er en del som her gjort dette før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2011 Er ikke hans '87 Passat syncro tilnærmet lik quattro med torsen da, og ikke lik som de du nevner her? Jeg lurer på deg noen ganger... Ingen biler hadde torsen i 1987. Passat 32b er identisk med 80/90 Type 85 i motor, girkasse og forstilling. Bakstillingen derimot, er tilnærmet lik Golf 2/3 og Passat 3/4 Syncro. Beklager til trådstarter at dette sporet litt av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2011 nå er det vel ingen viskose på bildet der, så hvordan funker så dette systemet da? edit: redigert litt, da jeg sjekka litt i etka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2011 En ur-quattro er en såpass sjelden bil med såpass samlerverdi at å gjøre noen slike store ombygginger vil være særdeles uklokt for verdien i fremtiden, da en ombygd bil ALDRI er verdt det samme som en originalbil til tross for at ombygningene gjør at bilen er teknisk sett bedre enn originalen. I tillegg er et sånt prosjekt særdeles vanskelig å få godkjent i Norge, og siden bilen ikke er registrert i Norge ennå vil man også måtte betale effektavgift som på en ny bil minus bruksfradrag fra registreringstidspunkt i Norge dersom den først blir registrert med 10v og så senere skal godkjennes med 20v-motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2011 nå er det vel ingen viskose på bildet der, så hvordan funker så dette systemet da? edit: redigert litt, da jeg sjekka litt i etka Åpen senterdifferensial med manuell sperre, slik alle Audi quattro har frem til type 89 kom i 87 og type 44 fikk facelift i 1988.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2011 Skal like å se de som er rett skrudde i hode bla opp mer for en urq med 10v enn 20v. Til trådstarter: Jeg ville snakket med biltilsynet og tatt det derifra. Jeg vil tro det skal gå fint å godkjenne da det er snakk om ca 20hk mer og en nyere motor som tilsier renere avgass og alt det andre myndighetene liker så fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2011 nå er det vel ingen viskose på bildet der, så hvordan funker så dette systemet da? edit: redigert litt, da jeg sjekka litt i etka Og da regner jeg med at du fant ut at det funker som en tidlig quattro, med sperredifferensialer på midten og i bakakselen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2011 Jeg lurer på deg noen ganger... Nei du kan så si. Men det var vel litt som Dan jeg tenkte på, at det ikke var viskose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 30, 2011 Er så mye småting som skal til for å få en bil 100% original. AC er fjernet av tidligere eier bla. Men kunne hvertfall gost tenkt meg å få oppgradert motorstyringen. Hvordan vil dette virke inn på verdien på bilen? Har seg jo ofte slik at man ikke en gang kan bytte en skrue. Så da tror jeg mye av morroa blir borte. Viktigste er bare at bilen er original utenpå og inni syns jeg hvertfall. Man hva blir verditapet på en sånn bil som er fiklet med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...