#1 Skrevet September 27, 2011 Hei. Skulle montere 7A kammene i AAN motoren min i går men oppdaget raskt at drevet på AAN kammene / fordelern er mye finere enn 7A kam drevet. Er det mulig å bytte drevet i fordeleren til et grovt som passer på 7A kammene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 27, 2011 Hei. Skulle montere 7A kammene i AAN motoren min i går men oppdaget raskt at drevet på AAN kammene / fordelern er mye finere enn 7A kam drevet. Er det mulig å bytte drevet i fordeleren til et grovt som passer på 7A kammene? Ja går fint å bytte drev på både kam og fordeler, er det plast drev på fordeler er det ikke så lett å få det av helt, kamdrev er det bare å varme opp og dunke av, det nye varmes opp og krympes då på kammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 27, 2011 Ja går fint å bytte drev på både kam og fordeler, er det plast drev på fordeler er det ikke så lett å få det av helt, kamdrev er det bare å varme opp og dunke av, det nye varmes opp og krympes då på kammen På aan kammene er det en låsering som holder tannhjulene på(er to tannhjul på aan kammene). På 7A kammene er ingen låsering, er ganske sikker på at dem kammene og tannhjulet er støpt i lag, ser hvertfall slik ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 27, 2011 Jeg har ivertfall tidligere tatt av fordeler drevet på 7a kammer, så er ikke i 1 stykke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 27, 2011 Jeg har ivertfall tidligere tatt av fordeler drevet på 7a kammer, så er ikke i 1 stykke Var det låsesplint på dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 27, 2011 sånn du trenger ? http://www.034motorsport.com/engine-components-audi-i5-distributor-gear-brass-audi-i5-20v-p-746.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 27, 2011 Var det låsesplint på dem? sorry! missforstod deg jeg! trodde det var drevet på kammene du snakket om.... men det er altså drevet på fordeler du vill bytte? det er med splint ja. men som sagt, det er enkelt å bytte over drevet på kammen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 27, 2011 sorry! missforstod deg jeg! trodde det var drevet på kammene du snakket om.... men det er altså drevet på fordeler du vill bytte? det er med splint ja. men som sagt, det er enkelt å bytte over drevet på kammen også Var det låsesplint på kammen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 27, 2011 sånn du trenger ?http://www.034motorsport.com/engine-components-audi-i5-distributor-gear-brass-audi-i5-20v-p-746.html Ja, der er vel det jeg trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 27, 2011 synd jeg ikke visste det før , bestille meg en sånn her om dagen hadde ikke kosta mye å tatt med en til kammen er vel sånn som Fridtjov forklarte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...