Demontere frontlykter på -07 Audi A4

Anbefalte innlegg

Skal løsne frontlyktene på en -07 Audi A4.

Har løsnet ett par skruer man kommer til fra toppen av lykten, og hele lykten er nå ganske løs. Men det virker som den sitter igjen på et feste/klips e.l. på baksiden ut mot skjermen. Noen som vet hvordan man kommer til dette, evnt. hva som skal til for å demontere frontlyktene på denne type bil? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ei skrue helt framme på skjermane. Ett lite hol i bakre hjørne i forhold til lykta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ei skrue helt framme på skjermane. Ett lite hol i bakre hjørne i forhold til lykta

Takk, tror kanskje jeg har funnet den ja :)

Noen som vet om lykteglasset på disse er limt fast i tillegg til klipset, eller er det bare lagt i pakning og klipset fast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte vell kniv på min.? meina de var seig lim som holdt de sammen.. fjerne blinklysglasset eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel av med fangeren for og få ut lykten på B7. Glasset er limt med seig lim. Bare og bruke tapet kniv når du skal dele den. Har gjort det et par ganger når jeg har fjærnet den oranjse koppen, og sotet den blanke rammen som er inne i lykten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet nesten med at det var limt sammen ja.

Så det er ikke mulig å få ut lykten uten å demontere fangeren?

Skal ikke fjerne noe blinklysglass e.l. nei. Det er skjedd noe med parklyspærene, vet ikke helt hva, men de har "brent seg fast" på en måte. Aldri sett noe slikt tilfelle tidligere : klø : Så tanken bak å ta ut lyktene var for å få mer arbeidsrom, det er jo ikke akkurat god plass rundt der...: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykta stikker et godt stykke ned under kanten på fangeren. Jeg har aldri fått til og få den ut uten og ta av fangeren.

Nå har jeg aldri prøvd på lykter uten xenon, så der vet jeg ikke om det er forskjell.

Og ta av fangeren er 15 min jobb om du ikke har never som en bamse:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykta stikker et godt stykke ned under kanten på fangeren. Jeg har aldri fått til og få den ut uten og ta av fangeren.

Nå har jeg aldri prøvd på lykter uten xenon, så der vet jeg ikke om det er forskjell.

Og ta av fangeren er 15 min jobb om du ikke har never som en bamse:)

Ok. Skal vel klare å demontere fangeren også hvis det er nødvendig :) Kanskje du har noen tips til dette også i.o.m. at du har gjort dette tidligere? Hvor den er festet osv.?

Hmm... er vel sikkert det samme som har skjedd her også da (uten at det står noe om årsak der) : klø : Dette må jeg ta opp med bilens eier. Takk for linken Geir :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 2 stk bolter som er skrudd underfra og opp. De finner du bak tåkelykt dekslene, helt inn mot grillen.

Løsne alle skruene under som fester den i bunnplata. Så må du løsne innerskjermene der de er skrudd i fanger.

Også er det 3 stk muttere på hver side. Da må du inn bak innerskjermene, så helt frem til den vertikale kanten mellom skjerm og fanger.Der finner du disse muttrene. Tips: Lange forlengere og tynne hansker:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.