96 Golf som eter opp dekk på 2 uker

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg har kjøpt en 3er som er ganske så bra untatt en ting. Når ho kjøpte bilen så satt det på helt nye dekk som kun har rulla ut av dekksjappa og hjem i garasjen. Nå etter 2ukers kjøring er dekka slitt helt ned til corden i dekkene foran: eek : og slitasjen er dønn jevn fra ytterkant til innerkant på begge sider. Har titta litt i dag og jekka opp bilen og løfta på hjulet så er det ca 2,5cm slark opp/ned i fjærbeinstårnet men her skal det vel være tight: klø : og foringene på bærearmer er utslitt. Foringer er greit nok men disse fjærbeinslagerene er det vel noe seriøst galt med. En annen ting jeg har bemerka er at bilen er latterlig høy. Har 3er selv men den her har wheelgap på 25cm: eek : Kan det her være årsaken til at det slites så sinnsykt fort ned på dekkene. Har bedt ho om å bytte foringer,lagere og ta en forstillingskontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde det samme med meg bak på audien, og da hadde jeg sykt mye spissing samt en camber godt ut av stille, og da "raspet" jeg hele dekkbana, og slet ut dekket på no time! Så bytt det som er slitt og ta en hjulstilling ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistenker at gamle eier ikke har vært helt ærlig. Ho stussa litt på at de gamle dekkene på prøvekjøringa var nesten blanke men han påsto at de bare var kjørt med over lang tid bare. Men har man ikke greie på bil så er det fort å gå på en smell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.