Bytting av regg-reim på Golf 3 1,9TDI

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om jeg skal ta på meg jobben med å bytte registerreim på en golf 3 1,9TDI 1Z/AHU.

Har byttet regg-reim på et parr andre biler før, så antar at det burde gå fint.

Hvordan er det å bytte reim på denne bilen/motoren?

Er det noe spesielt jeg må passe på, og er det komplisert å finne merkene, og få stilt det in riktig?

Takker for alle svar.

MVH Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er like enkelt som alle motorer......

Er ikke problem om du ikke finner merker. Eg lager uansett gode merker med hvit maling på alle drev. Det spiller i utgangspunktet ikke en rolle hvor motoren står, så lenge DU har kontroll......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Så du lager bare merker på drevet til veiva og kamakslinegn, også er det bare å bytte reima?

Hvordan er det med diessel pumpa, skal den stiles på noen måte? og har forstått det som at man må starmme reima manuelt. Hvor mange nm skal denne strammes med, og hvor mye slakk skal det være i reima?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpedrev må også merkes på samme måte, mot noe fast.

Kjøper du f.eks skf sett, har dette en strammer som indikerer hvor mye den skal strammes..... Men om ikke, skal reim kunne greit vrides 90 grader på lengste strekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. Da føler jeg meg lit tryggere. Takk for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.