#26 Skrevet April 7, 2005 Prøver å få til noe lignende jeg også, men jeg sliter med å finne de rette felgene (til en litt fornuftig pris og leveringstid).Fryktelig vanskelig å finne ut hvor mye det er plass til bak på Golf IV. Har lyst på 10x19" ,men tør ikke bestille i tilfelle det ikke går. Da synes jeg du burde finne ut om dette går ved å f.eks låne en 8,5x18 ET50 felg og noen spacere. Felgen uten spacere tilsvarer 10x19 ET31 mht om det subber i noe der INNE, så kan du vurdere hvor mange mm klaring du har og legge dette til ET31 slik at du vet hva som går innover max (f.eks 10x19 ET40 hvis det var 9mm klaring med testfelgen). Så setter du på en 30mm spacer (20mm+10mm oppå hverandre e.l.) og vurderer hvor langt UT dette stikker. Dette blir da 8,5x18 ET20 og tilsvarer 10x19 ET39. Da vet du om det er et område med ET og 10 toms felger som er mulig eller ei. Erfaringsmessig tror jeg du kan få plass til 10x19 felger på Golf 4, men det krever nok litt planlegging/riktig ET og evt litt valsing/bearbeiding dersom du vil ha griselav bil. ET40 er nok ca hva som trengs hvis jeg må tippe. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 7, 2005 Jeg har ikke lyst på så stort som 19" dersom jeg skal gå for slik look, da tror jeg det blir vell så pent med 17" eller 18".... for øyeblikket heller det mot 8 og 10x17 OZ Futura men får se hva vi ender opp med, endrer syn på det hele tiden Problemet med 17" er at en enten må bruke "feil" dekkdim eller alternativt kjøre rundt med ballongdekk... har også 18" OZ Futura, men de hadde jeg egentlig tenkt å bruke på Passaten. Mener at det skal gå greit med 10" bak uten valsing, men vanskelig å si før en har prøvd og uansett så spiller jo både innpress og dekkdim selsvagt inn hva som går på. Min mening er at det er kult med 10x17 på Golf 4 helt til du setter på 245/35 17 "ballongdekk" som gir deg like store hjul som 225/30 19. Skulle jeg stylet en Golf 4 idag med mål om å få den laveste bilen i gata, så ville jeg f.eks valgt 8,5x19 og 9,5x19 felger med 225/30 19 og så skrudd bilen helt ned. Du får også 225/30 18 dekk, men frykter at hjulet ser for lite ut i hjulbuen fra siden eller at bånnpanna treffer asfalten før hjulet går oppi skjermen. Det samme med 17 tom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 7, 2005 Var veldig pen den bilen som var avbildet litt lenger oppe OT: Runar : Ser du har skrevet deg inn på 20" "klubben".... Hva dimensjon har du på bakfelgene ? 9.5x på 225/30 går vel ikke ? Kamerat hentet seg en A6 99mod diesel i dag så nå lurer han i store felger Kan også spør deg om du vil anbefale ET som du selv har ? MVH Erling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 7, 2005 Var veldig pen den bilen som var avbildet litt lenger oppe OT: Runar : Ser du har skrevet deg inn på 20" "klubben".... Hva dimensjon har du på bakfelgene ? 9.5x på 225/30 går vel ikke ? Kamerat hentet seg en A6 99mod diesel i dag så nå lurer han i store felger Kan også spør deg om du vil anbefale ET som du selv har ? MVH Erling 9,5x20 ET43 uten spacer. Skulle gjerne spacet de ut 5mm til, men da subber felgkanten i skjermen 225/30 20 går på 9,5x20, men det er superstrekt. Ville neppe gått på 10x20, men honør til de som vil prøve... På 99mod Audi A6, så skulle jeg tippe at 8,5" brede felger med ET35 er det sikreste kjøpet. 235/40 18, 235/35 19 eller 225 eller 245/30 20. Bak er det nok plass til 9,5" ET40 uten store problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 7, 2005 Da synes jeg du burde finne ut om dette går ved å f.eks låne en 8,5x18 ET50 felg og noen spacere. Felgen uten spacere tilsvarer 10x19 ET31 mht om det subber i noe der INNE, så kan du vurdere hvor mange mm klaring du har og legge dette til ET31 slik at du vet hva som går innover max (f.eks 10x19 ET40 hvis det var 9mm klaring med testfelgen). Så setter du på en 30mm spacer (20mm+10mm oppå hverandre e.l.) og vurderer hvor langt UT dette stikker. Dette blir da 8,5x18 ET20 og tilsvarer 10x19 ET39. Da vet du om det er et område med ET og 10 toms felger som er mulig eller ei. Erfaringsmessig tror jeg du kan få plass til 10x19 felger på Golf 4, men det krever nok litt planlegging/riktig ET og evt litt valsing/bearbeiding dersom du vil ha griselav bil. ET40 er nok ca hva som trengs hvis jeg må tippe. Lykke til Det enkleste er jo selvfølgelig å få lånt en 10x19 felg og så prøve den på. Håper på å få til det en gang. Jeg vet at det går ,men jeg vet ikke hvilket inpress som er det beste, hvilken dekkdimensjon og jeg vet ikke om skjermen må valses (det skulle jeg nok få ordnet uansett) Har sett utallige bilder av Golfer og Boraer med orginale hjulbuer på VWVortex f.eks med 10x19" så det skal gå uten for mye modifikasjoner. Ang senking av Golf så er det ett kapittel for seg selv iom at bunpanna sitter så forbannet lavt Jeg har bestillt 215/35-19 og er spennt på å se om det ser litt lavere ut enn 235, ikke så mye kanskje men litt forskjell blir det sikkert. Og så får jeg litt strekk på dekka ikke minst! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 7, 2005 Det enkleste er jo selvfølgelig å få lånt en 10x19 felg og så prøve den på. Håper på å få til det en gang.Jeg vet at det går ,men jeg vet ikke hvilket inpress som er det beste, hvilken dekkdimensjon og jeg vet ikke om skjermen må valses (det skulle jeg nok få ordnet uansett) Har sett utallige bilder av Golfer og Boraer med orginale hjulbuer på VWVortex f.eks med 10x19" så det skal gå uten for mye modifikasjoner. Ang senking av Golf så er det ett kapittel for seg selv iom at bunpanna sitter så forbannet lavt Jeg har bestillt 215/35-19 og er spennt på å se om det ser litt lavere ut enn 235, ikke så mye kanskje men litt forskjell blir det sikkert. Og så får jeg litt strekk på dekka ikke minst! Selvsagt, men det er ikke så mange som sitter på slike felger og som samtidig vil låne deg felgen slik at du kan kjøpe like kule hjul som han 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 8, 2005 Min mening er at det er kult med 10x17 på Golf 4 helt til du setter på 245/35 17 "ballongdekk" som gir deg like store hjul som 225/30 19. Synes ikke f.eks. 215/40-17 og 245/35-17 er ballogdekk akkurat, men du om det Da synes jeg du burde finne ut om dette går ved å f.eks låne en 8,5x18 ET50 felg og noen spacere. Så setter du på en 30mm spacer (20mm+10mm oppå hverandre e.l.) og vurderer hvor langt UT dette stikker. Dette blir da 8,5x18 ET20 og tilsvarer 10x19 ET39. Jeg kjører idag med 8,5x18 ET26 og da er det godt med plass så jeg går god for ET20 også, så da er jobben din Magne og finne ut om ET50 går innover Kan foresten muligens prøve felgene uten adapter og bare feste en bolt på Porsche hjula så får vi kanskje svar da de har ET56! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 30, 2005 Disse har vel blitt klassiske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 1, 2005 Bakk skjermene ble bra men forskjermene for en knekk opp som jeg ikke liker etter min smak men fin bil ellers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...