Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tok en scan av bilen med vag-com når jeg fikk meg kabel for en stund siden, og fikk da en feil på airbag ecu, og i følge ross tech så har jeg feil i ecu og eneste løsning er å bytte så vidt jeg har skjønt. får feilmelding 65XXX, husker ikke helt i hodet :) Serienummeret på hjernen stemmer med det som stod på ross tech i tillegg.

Hva slags ecu kan jeg handle på feks ebay? har det noe å si hvor mange airbag'er man har? det gjelder en golf 4 2001 motorkode AZD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta ny scan og send meg feilkoden på pm. kanskje jeg kan hjelpe deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

65535 - Styreenhet defekt (eller 0xFFFF om du vil), og som ligger i det beskyttede minnesområdet slik at man ikke kan slette denne feilkoden via standard diagnose, nettopp fordi man ønsker at man kjøper ny styreenhet ved slike tilfeller. Feilen oppstår som oftest i kaldt vær/dårlig batterispenning og i forbindelse med at styreenheten feiler selvsjekken. Kan fjernes manuellt uten problem hvis du har god kjennskap til elektronikk, men det er en grunn til at feilkoden er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

fikk influensa og diverse, så har ikke fått sjekka dette før nå, men kjørte en diagnose, og fikk denne feilen på airbag:

---------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Part No: 6Q0 909 605 A

Component: 0F AIRBAG VW5 01 0004

Coding: 12358

Shop #: WSC 31414

VCID: 356B27DA25DA

1 Fault Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-10 - - - Intermittent

-----------------------------------------------------------------------------

Denne feilen oppstod når jeg hadde kjøpt vagcom kabel og kjørte en scan første gangen. dvs at feilen kom når jeg gjorde det. i følge ross tech så har jeg akkurat denne airbag ecu som er nevnt her:

http://www.ross-tech.com/vag-com/vw_issues.html

Partnummer og årsmodell stemmer jo med hva som står der, sånn jeg skjønner det så må jeg handle meg ny ecu. jeg har jo ikke lyst på en som kan få samme feilen hvis jeg kjører en scan, så lurer på om det er samme hva slags ecu jeg kjøper, så lenge det er til en golf IV? Tenkte å handle en brukt en på ebay eller liknende. Begynner å bli lei av å kjøre rundt med airbaglyset på :)

Mvh

Jon Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe fornuftig å komme med her? må jeg handle ny hjerne som er eksakt lik den jeg har, og som trolig har samme "bug", eller kan jeg velge en fra en annen årsmodell/utstyrsmodell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er denne styreenheten så kalt (airbagsensor) sitter den mest sannsynelig under ved askebegeret der. Har akkurat skiftet denne delen selv på min audi a6.

Grunnet deffekt styreenhet. Ganske enkel ting å bytte selv.

Bare husk og koble fra batteriet og la den stå i 15 min uten strøm.. før du da begynner koble fra og setter på en ny Styreenhet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er denne, men spørsmålet er om hvilken jeg kan handle ny? må det være samme part no, som da sannsyligvis også får denne feilen når man kjører vag com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er usikker, så ta en telefon til audi forhandler og spør di på deleageret. Di finner ut dette for deg hvilket part.nr osv, Som du da skal ha til bilen din.

Enten det, eller så kan du jo skru ut den gamle styreenheten. Der står jo delenr og alt, som du trenger for å kjøpe deg en ny.

Ja er denne, men spørsmålet er om hvilken jeg kan handle ny? må det være samme part no, som da sannsyligvis også får denne feilen når man kjører vag com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt dette står jo i vag-com. poenget er jo at på 2000-2001 modellen var det en feil på airbag styreenheten. når man kjører en scan med vag-com så ender det opp i en uopprettelig feil som man ikke blir kvitt hvis man kjører en full scan.... så lurer jo egentlig på om en kan ta å putte inn en styreenhet fra en 2002 modell highline uten problemer.... eller har det noe å si med antall airbag'er, beltestrammere osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aner jeg ingenting om.

Sikkert noen andre som kan svare på dette.

Hvis ikke så ta en telefon til audi å hør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.