Har noen fått godkjent ombygging A6 til S6 2000-modell

Anbefalte innlegg

Noen som har fått godkjent dette , har en 2000 mod A6 jeg vil bygge om til S6 , og har en komplett donorbil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs om det er så enkelt, ihvertfall ikke hvis man skal bruke originale deler i delekatalogen som grunnlag. Ser man gjennom delekatalogen så finner man fort ut av at halve bilen (bokstavelig talt) er forskjellig mellom "vanlig" A6 og de med V8 motor. Det finnes ingen grenser for hvilke dingser og dupeditter som er forskjellige, alt fra mange forskjellige karroseriplater via bremser og drivverk til små plastdingser.

 

Sier ikke at det er umulig, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo så mye snakk ang dette med den "RS6`n" med 2,7bit motoren, husker ikke om konklusjonen var om den var godkjent eller ikke.

 

Men den hadde ikke motorbytte til V8 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den hadde ikke motorbytte til V8 ;)

 

Nei, jeg er klar over det, men jeg tenkte ikke på det tekniske med gjennomføringen, men om det var mulig å få godkjent.

Men RS6 er jo enda mer spesiell karosserimessig så det er nok å skyte litt høyt : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har søkt biltilsynet om å godkjenne A6en min med V8 fra S6 og fikk positivt svar.

 

Det er standard hva som må oppfylles ved en slik ombygging.

Bremser og understell må være godkjent for effekten

Chassis må være godkjent for momentet motoren produserer

Støy, avgass og totalvekt må ikke overskride det som står i vognkortet på den omsøkte bilen.

 

Det som gjerne begrenser deg er å kunne dokumentere at chassis tåler momentet, da Audi ikke er spesielt behjelpelig. Men en test hos TUV til den nette sum av 2-3000,- så kan du dokumentere dette, og du kan i samme slengen få papirer på alt du måtte ønske å godkjenne. Ta det som en ferie ;) Det er flere firma i Tyskland og ihvertfall ett i Danmark som tilbyr assistanse med TUV godkjenning av spesielle bygg.

 

I tillegg må du ha papir fra autorisert verksted som bekrefter at det er brukt originaldeler om du ikke skal trenge TUV papirer på enkeltdeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er jo at jeg allerede har et bra karroseri ,jeg ikke blir kvitt :) Da er det jo dumt og kjøpe en til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en V8er liggende så det er bare og si fra. går billig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg er klar over det, men jeg tenkte ikke på det tekniske med gjennomføringen, men om det var mulig å få godkjent.

Men RS6 er jo enda mer spesiell karosserimessig så det er nok å skyte litt høyt : smil :

 

er bare fangerne og sideskjørt og grill som er anderledes på rs6 forhold til s6 da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er da S6 listet opp sammen med A6 i etka mens RS6 er i egen kategori?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er da S6 listet opp sammen med A6 i etka mens RS6 er i egen kategori?

 

Fordi A6 og S6 er produsert av Audi AG mens RS6 kommer fra quattro GmbH? Egne chassisnr og greier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er greit nok. Men når man ser på enkeltdeler fra karosseriet, feks vannkasse med tverrbjelke, og man bruker Deleanvendelsesbeviset så ville det kommet opp om den var felles med noen andre karosseri, noe den ikke er.

Det samme gjelder kollisjonsbjelken bak støtfanger og en del andre deler, men det ser ut som mye av karosseriet er samme også, som tak, a-b-c stolper, kanaler osv..

Men hvor mye som er likt og ikke vet jeg ikke, gadd ikke gå gjennom alt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er greit nok. Men når man ser på enkeltdeler fra karosseriet, feks vannkasse med tverrbjelke, og man bruker Deleanvendelsesbeviset så ville det kommet opp om den var felles med noen andre karosseri, noe den ikke er.

Det samme gjelder kollisjonsbjelken bak støtfanger og en del andre deler, men det ser ut som mye av karosseriet er samme også, som tak, a-b-c stolper, kanaler osv..

Men hvor mye som er likt og ikke vet jeg ikke, gadd ikke gå gjennom alt :P

 

siden vi snakket om karroseri..så nevnte jeg bare fangerne og skjørta siden det er det som er optisk utvendig anderledes.skjermene er de samme så....

 

for det var utvendig han spurte om som jeg svarte på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde det gikk mer på det konstruksjonsmessige som sveiste skjøter og sånt, har bare lest litt oppigjennom med enkelte som har hevdet hardnakket det ene og det andre, kan være det er s4 vs rs4 og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V8 bilene har samme karosseri er mye forskjeller her bla er fronten 10cm lengere enn på std A6 og den er 10cm breder i innfestningene til de bakre traversfestene foran,girkassetunnel osv,er helt annerledes fra b stokk og framover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.