#1 Skrevet September 29, 2011 Noen som har fått godkjent dette , har en 2000 mod A6 jeg vil bygge om til S6 , og har en komplett donorbil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2011 Det spørs om det er så enkelt, ihvertfall ikke hvis man skal bruke originale deler i delekatalogen som grunnlag. Ser man gjennom delekatalogen så finner man fort ut av at halve bilen (bokstavelig talt) er forskjellig mellom "vanlig" A6 og de med V8 motor. Det finnes ingen grenser for hvilke dingser og dupeditter som er forskjellige, alt fra mange forskjellige karroseriplater via bremser og drivverk til små plastdingser. Sier ikke at det er umulig, men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2011 Det var jo så mye snakk ang dette med den "RS6`n" med 2,7bit motoren, husker ikke om konklusjonen var om den var godkjent eller ikke. edit: fant tråden for deg: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=134863&highlight=rs6+finn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2011 Det var jo så mye snakk ang dette med den "RS6`n" med 2,7bit motoren, husker ikke om konklusjonen var om den var godkjent eller ikke. Men den hadde ikke motorbytte til V8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2011 Tror jeg heller hadde tatt utgangspunkt i et karrosseri som allerede har V8. Mere sannsynlig å få godkjent, og vesentlig mindre jobb. Her er et karroseri til ikke alt for stiv pris. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29805145 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2011 Men den hadde ikke motorbytte til V8 Nei, jeg er klar over det, men jeg tenkte ikke på det tekniske med gjennomføringen, men om det var mulig å få godkjent. Men RS6 er jo enda mer spesiell karosserimessig så det er nok å skyte litt høyt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2011 Jeg har søkt biltilsynet om å godkjenne A6en min med V8 fra S6 og fikk positivt svar. Det er standard hva som må oppfylles ved en slik ombygging. Bremser og understell må være godkjent for effekten Chassis må være godkjent for momentet motoren produserer Støy, avgass og totalvekt må ikke overskride det som står i vognkortet på den omsøkte bilen. Det som gjerne begrenser deg er å kunne dokumentere at chassis tåler momentet, da Audi ikke er spesielt behjelpelig. Men en test hos TUV til den nette sum av 2-3000,- så kan du dokumentere dette, og du kan i samme slengen få papirer på alt du måtte ønske å godkjenne. Ta det som en ferie Det er flere firma i Tyskland og ihvertfall ett i Danmark som tilbyr assistanse med TUV godkjenning av spesielle bygg. I tillegg må du ha papir fra autorisert verksted som bekrefter at det er brukt originaldeler om du ikke skal trenge TUV papirer på enkeltdeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 30, 2011 Det var et glad svar takk ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 30, 2011 Problemet er jo at jeg allerede har et bra karroseri ,jeg ikke blir kvitt Da er det jo dumt og kjøpe en til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 30, 2011 jeg har en V8er liggende så det er bare og si fra. går billig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2011 Nei, jeg er klar over det, men jeg tenkte ikke på det tekniske med gjennomføringen, men om det var mulig å få godkjent.Men RS6 er jo enda mer spesiell karosserimessig så det er nok å skyte litt høyt er bare fangerne og sideskjørt og grill som er anderledes på rs6 forhold til s6 da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2011 Hvorfor er da S6 listet opp sammen med A6 i etka mens RS6 er i egen kategori? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2011 Hvorfor er da S6 listet opp sammen med A6 i etka mens RS6 er i egen kategori? Fordi A6 og S6 er produsert av Audi AG mens RS6 kommer fra quattro GmbH? Egne chassisnr og greier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2011 Ja, det er greit nok. Men når man ser på enkeltdeler fra karosseriet, feks vannkasse med tverrbjelke, og man bruker Deleanvendelsesbeviset så ville det kommet opp om den var felles med noen andre karosseri, noe den ikke er. Det samme gjelder kollisjonsbjelken bak støtfanger og en del andre deler, men det ser ut som mye av karosseriet er samme også, som tak, a-b-c stolper, kanaler osv.. Men hvor mye som er likt og ikke vet jeg ikke, gadd ikke gå gjennom alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2011 Ja, det er greit nok. Men når man ser på enkeltdeler fra karosseriet, feks vannkasse med tverrbjelke, og man bruker Deleanvendelsesbeviset så ville det kommet opp om den var felles med noen andre karosseri, noe den ikke er. Det samme gjelder kollisjonsbjelken bak støtfanger og en del andre deler, men det ser ut som mye av karosseriet er samme også, som tak, a-b-c stolper, kanaler osv.. Men hvor mye som er likt og ikke vet jeg ikke, gadd ikke gå gjennom alt siden vi snakket om karroseri..så nevnte jeg bare fangerne og skjørta siden det er det som er optisk utvendig anderledes.skjermene er de samme så.... for det var utvendig han spurte om som jeg svarte på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2011 trodde det gikk mer på det konstruksjonsmessige som sveiste skjøter og sånt, har bare lest litt oppigjennom med enkelte som har hevdet hardnakket det ene og det andre, kan være det er s4 vs rs4 og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 1, 2011 V8 bilene har samme karosseri er mye forskjeller her bla er fronten 10cm lengere enn på std A6 og den er 10cm breder i innfestningene til de bakre traversfestene foran,girkassetunnel osv,er helt annerledes fra b stokk og framover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...